-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
Date: Sun, 25 Jul 2010 00:43:53 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 70
Message-ID: <i2fqcc$94n$1@inews.gazeta.pl>
References: <i2a80o$7bc$1@news.agh.edu.pl> <4...@n...onet.pl>
<4c4948d3$0$19172$65785112@news.neostrada.pl> <i2br2v$ep0$1@news.onet.pl>
<4c497bb9$0$19171$65785112@news.neostrada.pl> <i2bvmh$v1r$1@news.onet.pl>
<i2c0e5$hde$1@inews.gazeta.pl> <i2c7n8$lcj$1@news.onet.pl>
<i2c9bt$ktb$1@inews.gazeta.pl> <i2f6jm$17i$2@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: public-gprs133658.centertel.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1280011469 9367 79.162.117.91 (24 Jul 2010 22:44:29 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 24 Jul 2010 22:44:29 +0000 (UTC)
X-User: futrzak1966
In-Reply-To: <i2f6jm$17i$2@news.onet.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.11) Gecko/20100711
Thunderbird/3.0.6
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2299158
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-07-24 19:06, Gabriel 'wilk' pisze:
> Artur Maśląg pisze:
>> W dniu 2010-07-23 16:07, Gabriel 'wilk' pisze:
>>> Artur Maśląg pisze:
>>>> W dniu 2010-07-23 13:50, Gabriel 'wilk' pisze:
>>>>> Użytkownik R2r napisał:
>>>>>> W dniu 2010-07-23 12:31, Gabriel 'wilk' pisze:
>>>>>>
>>>>>>>> Czyli nie prędkość ale jej gwałtowna zmiana...
>>>>>>>
>>>>>>> Tu masz przyklad z dzisiejszego poranka na poparcie Twojej tezy o
>>>>>>> naglej/gwaltownej zmianie V :-(
>>>>>>> http://www.tvn24.pl/0,1666244,0,1,tragiczny-powrot-z
-wakacji,wiadomosc.html
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> No dokładnie. Nie prędkość, ale przyspieszenia zabiły.
>>>>> Poszukajcie sobie wywiadu z Holkiem, ktory tlumaczyl co jest
>>>>> najwazniejsze podczas rajdu jak auto wymyka sie z podkatroli kieowcy.
>>>> ^^^^^^^^^^^^^^
>>>>> Mowil o tym aby robic wszystko zeby nie trafic w pierwsza
>>>>> przeszkode(slup, drzewo, murek, inne auto, row, itp) nawet kosztem
>>>>> zwiekszenia predkosci (przeciagnac auto za przeszkode) i spowodowac
>>>>> wytracenie predkosci na dlugim odcinku nawet kosztem dachowania i
>>>>> zwiedzania pobocza itp. Stwierdzil, ze jak auto minie przeszkode i
>>>>> zacznie dachowac to jest duza szansa na przezycie i male obrazenia w
>>>>> stosunku do dzwona bezposrednio w sztywna przeszkode (prawie zawsze
>>>>> oznacza to zgon lub ciezkie kalectwo nawet w autach z klatka). Zabija
>>>>> przeciazenie i gwaltowna zmiana przyspieszenia/opoznienia :-(
>>>>
>>>> Czytaj podkreślone - mowa o rajdach, a nie cywilnej jeździe w otoczeniu
>>>> setek innych kierowców, gdzie wszyscy mają obowiązek przestrzegania
>>>> tych samych przepisów oraz mają prawo zakładać, że inni postępują
>>>> podobnie. Jazda z nadmierną prędkością (uznaniową, a co) powoduje
>>>> w większości wypadków narażanie na niebezpieczeństwo innych
>>>> użytkowników drogi. W rajdach ta okoliczność zasadniczo nie występuje.
>>> Masz zupelna racje, ale przyklad Otyli J. pokazuje ze przydzwonila w
>>> drzewo i zabila brata a mogla nie hamowac za wszelka cene tylko ominac
>>> drzewo bo dalej byly pola o ile sie nie myle.
>>
>> Przykład Otylii pokazuje, że nieodpowiedzialna jazda z nadmiernymi
>> prędkościami (bez widoczności itd.) w konsekwencji prowadzi do
>> bardzo poważnych skutków - w szczególności śmiertelnych. To co
>> mogła robić już po wykonaniu manewru to kwestia wtórna.
>>
>>> Auto by bylo pewnie do kasacji, pasazerowie poobijani ale by zyli.
>>> W 99% jest jakies wyjscie niz trzymanie hamulca w podlodze i brak
>>> myslenia - wiem, wiem adrenalina dziala ale mnie juz kilka razy
>>> uratowala zycie a nie przeszkodzila w mysleniu (przynajmniej 2x bymlem
>>> juz po drugiej stronie tunelu i widzialem swiatelko a jednak udalo sie
>>> wyjsc z opresji dzieki nie trzymaniu nogi na hamulcu do konca a
>>> nieszablonowemu zachowaniu - moze mam farta a moze tak powinienem
>>> zareagowac jak zareagowalem w danej sytuacji).
>>
>> Fajnie, tylko jakoś związku z omawianym tematem nie widzę, choć
>> może nie do końca - skoro było już tak źle, to problem nie był
>> przypadkiem w prędkości i złej ocenie sytuacji?
> Bylo zle i to z powodu klientow wyprzedzajacych na czwartego a nie na
> trzeciego co jest dzis norma w PL chocby na drogach pseudo krajowych.
No i co - napiszesz, że nadal ta prędkość itd. nie była przyczyną?
> Zreszta jesli chesz konkret to w tamtym roku wracajac z wakacji krajowa
(...)
Nie potrzebuję subiektywnych konkretów - wiem jak ludzie jeżdżą i co
wyczyniają. W sumie sam udowodniłeś swą wypowiedzią, że jednak
prędkość zabija...
Następne wpisy z tego wątku
- 25.07.10 00:53 Artur Maśląg
- 25.07.10 10:58 Sergiusz Rozanski
- 25.07.10 11:58 J.F.
- 25.07.10 13:38 Cavallino
- 25.07.10 14:17 J.F.
- 25.07.10 16:17 Cavallino
- 25.07.10 20:04 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 26.07.10 06:22 Gabriel 'wilk
- 26.07.10 16:41 kakmar
- 26.07.10 18:11 Bydlę
- 26.07.10 21:31 J.F.
- 26.07.10 21:37 Karolek
- 26.07.10 23:17 R2r
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=