eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[PRESS] Dzisiejszy wypadek pod Kutnem. › Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
    Date: Sun, 25 Jul 2010 00:43:53 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 70
    Message-ID: <i2fqcc$94n$1@inews.gazeta.pl>
    References: <i2a80o$7bc$1@news.agh.edu.pl> <4...@n...onet.pl>
    <4c4948d3$0$19172$65785112@news.neostrada.pl> <i2br2v$ep0$1@news.onet.pl>
    <4c497bb9$0$19171$65785112@news.neostrada.pl> <i2bvmh$v1r$1@news.onet.pl>
    <i2c0e5$hde$1@inews.gazeta.pl> <i2c7n8$lcj$1@news.onet.pl>
    <i2c9bt$ktb$1@inews.gazeta.pl> <i2f6jm$17i$2@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: public-gprs133658.centertel.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1280011469 9367 79.162.117.91 (24 Jul 2010 22:44:29 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 24 Jul 2010 22:44:29 +0000 (UTC)
    X-User: futrzak1966
    In-Reply-To: <i2f6jm$17i$2@news.onet.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.11) Gecko/20100711
    Thunderbird/3.0.6
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2299158
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-07-24 19:06, Gabriel 'wilk' pisze:
    > Artur Maśląg pisze:
    >> W dniu 2010-07-23 16:07, Gabriel 'wilk' pisze:
    >>> Artur Maśląg pisze:
    >>>> W dniu 2010-07-23 13:50, Gabriel 'wilk' pisze:
    >>>>> Użytkownik R2r napisał:
    >>>>>> W dniu 2010-07-23 12:31, Gabriel 'wilk' pisze:
    >>>>>>
    >>>>>>>> Czyli nie prędkość ale jej gwałtowna zmiana...
    >>>>>>>
    >>>>>>> Tu masz przyklad z dzisiejszego poranka na poparcie Twojej tezy o
    >>>>>>> naglej/gwaltownej zmianie V :-(
    >>>>>>> http://www.tvn24.pl/0,1666244,0,1,tragiczny-powrot-z
    -wakacji,wiadomosc.html
    >>>>>>>
    >>>>>>>
    >>>>>>>
    >>>>>>
    >>>>>> No dokładnie. Nie prędkość, ale przyspieszenia zabiły.
    >>>>> Poszukajcie sobie wywiadu z Holkiem, ktory tlumaczyl co jest
    >>>>> najwazniejsze podczas rajdu jak auto wymyka sie z podkatroli kieowcy.
    >>>> ^^^^^^^^^^^^^^
    >>>>> Mowil o tym aby robic wszystko zeby nie trafic w pierwsza
    >>>>> przeszkode(slup, drzewo, murek, inne auto, row, itp) nawet kosztem
    >>>>> zwiekszenia predkosci (przeciagnac auto za przeszkode) i spowodowac
    >>>>> wytracenie predkosci na dlugim odcinku nawet kosztem dachowania i
    >>>>> zwiedzania pobocza itp. Stwierdzil, ze jak auto minie przeszkode i
    >>>>> zacznie dachowac to jest duza szansa na przezycie i male obrazenia w
    >>>>> stosunku do dzwona bezposrednio w sztywna przeszkode (prawie zawsze
    >>>>> oznacza to zgon lub ciezkie kalectwo nawet w autach z klatka). Zabija
    >>>>> przeciazenie i gwaltowna zmiana przyspieszenia/opoznienia :-(
    >>>>
    >>>> Czytaj podkreślone - mowa o rajdach, a nie cywilnej jeździe w otoczeniu
    >>>> setek innych kierowców, gdzie wszyscy mają obowiązek przestrzegania
    >>>> tych samych przepisów oraz mają prawo zakładać, że inni postępują
    >>>> podobnie. Jazda z nadmierną prędkością (uznaniową, a co) powoduje
    >>>> w większości wypadków narażanie na niebezpieczeństwo innych
    >>>> użytkowników drogi. W rajdach ta okoliczność zasadniczo nie występuje.
    >>> Masz zupelna racje, ale przyklad Otyli J. pokazuje ze przydzwonila w
    >>> drzewo i zabila brata a mogla nie hamowac za wszelka cene tylko ominac
    >>> drzewo bo dalej byly pola o ile sie nie myle.
    >>
    >> Przykład Otylii pokazuje, że nieodpowiedzialna jazda z nadmiernymi
    >> prędkościami (bez widoczności itd.) w konsekwencji prowadzi do
    >> bardzo poważnych skutków - w szczególności śmiertelnych. To co
    >> mogła robić już po wykonaniu manewru to kwestia wtórna.
    >>
    >>> Auto by bylo pewnie do kasacji, pasazerowie poobijani ale by zyli.
    >>> W 99% jest jakies wyjscie niz trzymanie hamulca w podlodze i brak
    >>> myslenia - wiem, wiem adrenalina dziala ale mnie juz kilka razy
    >>> uratowala zycie a nie przeszkodzila w mysleniu (przynajmniej 2x bymlem
    >>> juz po drugiej stronie tunelu i widzialem swiatelko a jednak udalo sie
    >>> wyjsc z opresji dzieki nie trzymaniu nogi na hamulcu do konca a
    >>> nieszablonowemu zachowaniu - moze mam farta a moze tak powinienem
    >>> zareagowac jak zareagowalem w danej sytuacji).
    >>
    >> Fajnie, tylko jakoś związku z omawianym tematem nie widzę, choć
    >> może nie do końca - skoro było już tak źle, to problem nie był
    >> przypadkiem w prędkości i złej ocenie sytuacji?
    > Bylo zle i to z powodu klientow wyprzedzajacych na czwartego a nie na
    > trzeciego co jest dzis norma w PL chocby na drogach pseudo krajowych.

    No i co - napiszesz, że nadal ta prędkość itd. nie była przyczyną?

    > Zreszta jesli chesz konkret to w tamtym roku wracajac z wakacji krajowa
    (...)

    Nie potrzebuję subiektywnych konkretów - wiem jak ludzie jeżdżą i co
    wyczyniają. W sumie sam udowodniłeś swą wypowiedzią, że jednak
    prędkość zabija...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: