  • Data: 2010-07-26 21:31:09
    Temat: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 26 Jul 2010 14:41:07 +0000 (UTC), kakmar wrote:
    >Czy w tej zapoznając się ze statystyką (która jest za Tobą) nie
    >miałeś nigdy wątpliwości odnośnie wiarygodności podawanych przyczyn
    >wypadków?
    >Nie mam zamiaru niczego udowadniać, jednak nie zgadzam się z tanią
    >demagogią że to tylko nadmierna prędkość i/lub pijaństwo jest przyczyną
    >wypadków.

    Jak spojrzysz w statystyki to wcale tam tak nie ma. So i inne
    przyczyny.

    Ale jesli Otylia wyprzedza, zjezdza na pobocze, wali w drzewo i zabija
    brata, to co tu tak naprawde zawinilo - samochod, pogoda, instruktor,
    mlody wiek, stan drogi, drzewo, czy predkosc ?

    >Tymczasem wypadki zdarzają się wielokrotnie rzadziej niż kolizje, tych

    Znow by trzeba w statystyki spojrzec, ale jak sie ktos w miescie
    zagapi to przyrasta wspolczynnika "wielokrotnie" bez szans na wypadek.
    A juz jak ktos wylatuje z zakretu przy predkosci ~100, to raczej
    szczescie ze sie to kolizja lub niczym konczy.

    >Warto się zastanowić na koniec, najlepiej na
    >własnym przykładzie jaki procent wykroczeń polegających na przekroczeniu
    >dozwolonej prędkości jest wykrywany?

    0,00... nic :-)

    >Zastanawiałeś się może kiedyś ile wypadków nigdy by się nie wydarzyło,
    >gdyby uczestnicy na kilka chwil przed wykazali odrobinę większe
    >zainteresowanie tym co dzieje się wokół nich na drodze?

    No ale wiesz .. gdyby sie tak nie spieszyli, to moze w ogole nie
    byloby wyprzedzania w miejscu niebezpiecznym ..

    J.