eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[PRESS] Dzisiejszy wypadek pod Kutnem.Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
  • Data: 2010-07-25 00:38:51
    Temat: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-07-24 00:48, R2r pisze:
    > W dniu 2010-07-23 16:24, Artur Maśląg pisze:
    >> W dniu 2010-07-23 14:52, R2r pisze:
    >>> W dniu 2010-07-23 14:35, Artur Maśląg pisze:
    >>>> W dniu 2010-07-23 14:03, R2r pisze:
    >>>>> W dniu 2010-07-23 13:45, Artur Maśląg pisze:
    >>>>>> Zapomniałeś zdaje się o kwestii zasadniczej - jeśli chodzi o ilość,
    >>>>>> to nie chodzi o same wypadki, tylko o ilość ofiar/poszkodowanych.
    >>>>>> Przy tych 50-70km/h cel zostanie osiągnięty, nawet jak ktoś czasem
    >>>>>> zaśnie...
    >>>>>>
    >>>>> No popatrz. Czterech zabitych w jednym wypadku i piąty walczy o zycie,
    >>>>> gdzie wg kilku świadków samochód jechał właśnie ok 70 km/h.
    >>>>
    >>>> No popatrz - do tego wypadku doszło oczywiście z racji ograniczeń
    >>>> prędkości i oczywiście z tej przyczyny kierowca usnął za kółkiem.
    >>>>
    >>> Na razie to tylko hipoteza ale IMHO bardzo prawdopodobna.
    >>
    >> Rozumiem - teraz już hipotezy służą manipulacji.
    > Ale daj sobie na wstrzymanie. O jakiej manipulacji piszesz?

    Napisałem Ci przynajmniej dwa razy.

    > Próbuję Ci
    > uświadomić, że nie tylko nadmierna prędkość jest problemem na drodze, że
    > również zbyt duże ograniczenia stwarzają niebezpieczeństwo.

    LOL - najwyraźniej zaczynasz dryfować, by obronić swe marne teorie o
    zasypianiu z powodu ograniczeń i wzroście niebezpieczeństwa z tego
    tytułu. Dziwnym trafem jakoś nie chcesz się wytłumaczyć z użycia
    tego wypadku jako argumentu w tej materii - to jest między innymi ta
    manipulacja. Najwyraźniej sobie musisz uświadomić parę rzeczy, a
    przy okazji zrozumieć...
    >>> Jak ograniczysz wszystkim prędkość na takich drogach do 70 to
    niestety
    >>> będzie więcej takich.
    >>
    >> Tego nie wiesz,
    > Ty za to wiesz...

    Bazarówka? Typowe.

    >> a nawet jeśli będzie dochodziło do wypadków, to będą
    >> w skutkach dużo mniej groźne.
    > Prędkość 70 km /h osobowego Seata Cordoby i ciężarowej Scanii zderzenie
    > czołowe - efekt na zdjeciach, które znajdziesz gdy wpiszesz w Google
    > hasło "Seat vs Scania" (uprzedzam, że zdjęcia drastyczne!). Czym się by
    > różniły, gdyby prędkości podwyższyć do 90 lub 100 km/h? Niczym. Ofiar
    > tyle samo.

    Kolejny przykład, który świadczy o Twoim dość płytkim podejściem
    i zrozumieniem zagadnienia - brnij dalej...

    >> Celem ma być ograniczenie nie tylko samych wypadków, ale znaczące
    >> obniżenie skutków takowych.
    > Zgadzam się. Skutki zderzenia przy prędkościach pojazdów rzędu 40 km/h
    > będą (nawet zdecydowanie) łagodniejsze niż przy 70 km/h. Nie masz chyba
    > jednak zamiaru walczyć o ograniczenie prędkości poruszania się pojazdów
    > do owych 40 km/h wszędzie?

    Kolejna manipulacja - mowa była (o czym sam pisałeś) o ograniczeniach
    do 50-70, a nie do 40 - brnij dalej...

    >> Jeżeli statystycznie będzie mniej
    >> ofiar itd. to owszem - cel zostanie osiągnięty. Fizyki i stystyki
    >> nie przeskoczysz, choćbyś w roli argumentów używał dowolnie
    >> dopasowanych wypadków, które by miały potwierdzać Twoje teorie
    >> - przykładem jest właśnie używanie cytowanego wypadku jako
    >> argumentu, że ograniczanie prędkości powoduje pogorszenie
    >> bezpieczeństwa, ponieważ ludzie usypiają za kółkiem.
    >> Po raz kolejny mogę tylko stwierdzić, ze to zwykła manipulacja,
    >> ale z całą pewnością teoria będzie miała sporo zwolenników.
    >>
    >>
    > Jeżeli wszystkie argumenty przeczące Twoim będziesz nazywał
    > manipulacjami a nie dostrzeżesz w nich istoty rzeczy, polegającej na
    > tym, że zmniejszanie prędkości nie jest jedynym i niekoniecznie słusznym
    > rozwiązaniem problemu ale rodzi kolejne poważne problemy to niestety
    > Twoje działania nie osiągną celu. Ludzie nadal ginąć w wypadkach
    > drogowych będą.

    Brnij dalej w swych imaginacjach. Póki co żaden z Twoich argumentów
    o negatywnych skutkach ograniczenia prędkości nie został racjonalnie
    uzasadniony oraz udowodniony - ja mam za sobą statystyki. To mi
    wystarczy. Będziesz musiał poszukać lepszych argumentów niż opowieści
    z mchu i paproci, że ograniczenia prędkości powodują usypanie
    kierowców i wzrost niebezpieczeństwa na drogach.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: