  • Data: 2010-07-26 16:41:07
    Temat: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
    Od: kakmar <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 24.07.2010 Artur Maśląg <f...@p...com> napisał/a:

    > Brnij dalej w swych imaginacjach. Póki co żaden z Twoich argumentów
    > o negatywnych skutkach ograniczenia prędkości nie został racjonalnie
    > uzasadniony oraz udowodniony - ja mam za sobą statystyki. To mi
    > wystarczy. Będziesz musiał poszukać lepszych argumentów niż opowieści
    > z mchu i paproci, że ograniczenia prędkości powodują usypanie
    > kierowców i wzrost niebezpieczeństwa na drogach.

    Czy nie zauważyłeś nigdy zależności pomiędzy prędkością a tym jaki
    procent uwagi kierowcy zaprząta prowadzenie pojazdu?
    Czy w tej zapoznając się ze statystyką (która jest za Tobą) nie
    miałeś nigdy wątpliwości odnośnie wiarygodności podawanych przyczyn
    wypadków?
    Nie mam zamiaru niczego udowadniać, jednak nie zgadzam się z tanią
    demagogią że to tylko nadmierna prędkość i/lub pijaństwo jest przyczyną
    wypadków.

    "Nadmierną prędkość" zwyczajnie najłatwiej wykrywać i za nią karać.
    A że jest powszechnie przekraczana to i dochody z wykrywania są.
    Jeśli przekroczenie dopuszczalnej prędkości byłoby tak niebezpieczne jak
    usiłują to media, policja i Ty przedstawiać, to albo większość kierowców
    by wyginęła, albo fotoradary, czy kina objazdowe byłyby ekonomicznie
    nieopłacalne.

    Tymczasem wypadki zdarzają się wielokrotnie rzadziej niż kolizje, tych
    znowu jest nieporównywalnie mniej, od wykrytych wykroczeń przekroczenia
    dozwolonej prędkości. Warto się zastanowić na koniec, najlepiej na
    własnym przykładzie jaki procent wykroczeń polegających na przekroczeniu
    dozwolonej prędkości jest wykrywany?

    Prędkość w chwili wypadku ma oczywiście wpływ na skutki. Prędkość jazdy
    ma wpływ na drogę jaka jest potrzebna do zatrzymania. Upowszechnienia
    się przekonanie że wystarczy jechać wolno, by było bezpiecznie. Skoro
    mam bezpieczne auto, jadę wolno, jest więc bezpiecznie, to po co się tak
    beznadziejnie gapić ciągle na tą drogę, przecznice, przejścia, światła,
    lusterka, inne pojazdy, itp. Ale skutki wypadku podobno będą mniejsze,
    może taki powszechnie rozjeżdżany pieszy, będzie mniej rozjechany.

    Zastanawiałeś się może kiedyś ile wypadków nigdy by się nie wydarzyło,
    gdyby uczestnicy na kilka chwil przed wykazali odrobinę większe
    zainteresowanie tym co dzieje się wokół nich na drodze?

    --
    kakmaratgmaildotcom