    From: Michał Lankosz <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Montaż elementów w obudowach MLF
    Date: Fri, 24 Jan 2014 08:47:54 +0100

    W dniu 2014-01-23 22:15, Mario pisze:

    > Zamawiam płytki pod obudowy z rastrem 0,5 mm i nie mam żadnych
    > problemów, Nie ma tez zwarć ani przerw ani nieciągłości na przelotkach.
    > Niektórzy zwracali kiedyś uwagę, że z Gamy nie nadają się do pieca, bo
    > mają cynowane ścieżki pod maską. Biorę to pod uwagę gdy planuję że
    > będzie lutowanie rozpływowe. Jeśli są jakieś inne wady to napisz, żeby
    > wiedzieć na przyszłość.

    Robię w Gamie średnio dwa zlecenia rocznie po kilka sztuk. Nie zdarzyło
    mi się jeszcze, żeby coś było nie tak. Fakt, że za każdym razem inaczej
    wychodzą. Raz była lekko pomarszczona wylewka masy. Grubość ocynowania
    jest też różna - czasem płytki są ładne płaściutkie, czasem ścieżki
    wyraźnie odstają (te cienkie wyglądają jak przyklejony drut nawojowy).
    Za to koledze, który zamawia podobnie, może częściej, raz nie
    kontaktowała przelotka, a raz szukaliśmy zwarcia na dużej płytce -
    strasznie upierdliwe w znalezieniu i groźne dla układów już wlutowanych;
    zwarcie było na zasilaniu.

    --
    Michał