eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMit zajebistych hamulców w PolonezieRe: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.e-wro.pl!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Date: Tue, 2 Apr 2013 00:21:41 +0200
    Organization: Miejskie Sieci Informatyczne e-wro
    Lines: 33
    Message-ID: <6kylmqp0133x.1osortvfe8clu$.dlg@40tude.net>
    References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <6m6fu5z2u01m$.fgu4kxnit8fw$.dlg@40tude.net>
    <18biqeibbbjpn.59bafju6z7nn$.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atena.e-wro.net 1364854858 23243 82.143.187.50 (1 Apr 2013 22:20:58 GMT)
    X-Complaints-To: a...@e...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Apr 2013 22:20:58 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487607
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Tue, 2 Apr 2013 01:05:35 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Dnia Mon, 1 Apr 2013 23:39:49 +0200, J.F. napisał(a):
    > Miałem kiedyś Poldolota na warsztacie.
    > Do "sportu" kolega budował więc nad hamulcami trochę się nakombinowaliśmy.
    > Hamowało to fatalnie - dużo gorzej niż moje Cinquecento.
    >
    >>> Żeby wyhamować go na dystansie o połowę krótszym samochód musi być
    >>> wyposażony w jakieś zawieszenie,
    >> Jestes pewien ?
    > To jest chyba podstawowy element (do kupy z oponami).
    > Żeby skutecznie hamować trzeba siłą hamowania oscylować wokół granicy
    > przyczepności. Jak zawieszenie dorzuci tu swoje głębokie oscylacje to robi
    > się dużo trudniej.

    W poldku oscylowalo ?

    >>> hamulce muszą mieć zapewniony prawidłowy
    >>> balans (a w Polonezach hamuje z zasady praktycznie tylko przód, głównie ze
    >>> względu na fatlny rozkład mas między osiami)
    >> tzn jaki ? bo wiele innych FWD ma chyba jeszcze bardziej dociazona przednia
    >> os.
    > Tu znowu jest kwestia zawieszenia - zawieszenie jest skaczące, to żeby
    > samochód był możliwy do opanowania przy hamowaniu, trzeba mocno zmniejszyć
    > siłę hamowania tylnych hamulców.
    > Do tego intuicja mi podpowiada że w samochodzie RWD w którym gazem robi się
    > nadsterowny poślizg, hamulce dobiera się tak żeby hamowanie szło raczej w
    > podsterowność. W FWD można odwrotnie. To powinno dać szerszy zakres
    > kontroli w poślizgu, ale nie wiem czy to właśnie to było przyczyną.

    Korektor sily hamowania byl i RWD i FWD.
    W poldku ... nie wiem, tez chyba byl ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: