-
Data: 2013-04-02 00:55:39
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 00:35:17 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> Dnia Tue, 2 Apr 2013 00:21:41 +0200, J.F. napisał(a):
>
>
>
> > Dnia Tue, 2 Apr 2013 01:05:35 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>
> >> Dnia Mon, 1 Apr 2013 23:39:49 +0200, J.F. napisał(a):
>
> >> Miałem kiedyś Poldolota na warsztacie.
>
> >> Do "sportu" kolega budował więc nad hamulcami trochę się nakombinowaliśmy.
>
> >> Hamowało to fatalnie - dużo gorzej niż moje Cinquecento.
>
> >>
>
> >>>> Żeby wyhamować go na dystansie o połowę krótszym samochód musi być
>
> >>>> wyposażony w jakieś zawieszenie,
>
> >>> Jestes pewien ?
>
> >> To jest chyba podstawowy element (do kupy z oponami).
>
> >> Żeby skutecznie hamować trzeba siłą hamowania oscylować wokół granicy
>
> >> przyczepności. Jak zawieszenie dorzuci tu swoje głębokie oscylacje to robi
>
> >> się dużo trudniej.
>
> >
>
> > W poldku oscylowalo ?
>
>
>
> Na pewno przód strasznie nurkował przy hamowaniu.
>
> Przy przyspieszaniu z kolei tył przysiadał.
>
> A mocy w tym samochodzie to nie było przecież żadnej.
>
>
>
> Nurkowanie to raczej kwestia sprężyn.
>
> Ale w połączeniu z kiepskimi amortyzatorami, przekładało się to na
>
> oscylacje i hamowanie nie do ogarnięcia.
>
> Do tego wspomaganie działało w sposób trudny do opisania - gumowe jakieś
>
> takie, dziwne. W każdym dokładało jeszcze kolejny stopień swobody nad
>
> którym kierowca musiał panować.
>
>
>
> >> Do tego intuicja mi podpowiada że w samochodzie RWD w którym gazem robi się
>
> >> nadsterowny poślizg, hamulce dobiera się tak żeby hamowanie szło raczej w
>
> >> podsterowność. W FWD można odwrotnie. To powinno dać szerszy zakres
>
> >> kontroli w poślizgu, ale nie wiem czy to właśnie to było przyczyną.
>
> >
>
> > Korektor sily hamowania byl i RWD i FWD.
>
> > W poldku ... nie wiem, tez chyba byl ?
>
>
>
> Korektory hydrauliczne są w większości samochodów (teraz to się na
>
> elektronikę przerzuca).
>
> Te w Poldku to jeśli dobrze pamiętam to były takie dynamiczne - co to niby
>
> obciążenie kompensują, czyli im niżej siedzi tylne zawieszenie tym większa
>
> siła hamowania idzie na tył.
>
> Ale w połączeniu z nurkującym przodem i zadzierającym się tyłem przy
>
> hamowaniu to nie mogło dobrze działać.
Tylko że właśnie tak to miało działać i działało dobrze. Nie nurkował przy hamowaniu,
nie wpadał w żadne oscylacje. A co do wspomagania to poldków ze wspomaganiem do
pewnego momentu prawie nie było. Miały za to spornik układu kierowniczego z tłumikiem
hydraulicznym. Było to doskonałe rozwiązanie na dziurawe drogi.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.04.13 02:04 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:08 ZIWK
- 02.04.13 01:10 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 02:16 Tomasz Pyra
- 02.04.13 02:24 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:48 J.F.
- 02.04.13 02:49 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:57 h.w.d.p.
- 02.04.13 09:38 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 02.04.13 10:19 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 10:20 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 10:22 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 11:31 Axel
- 02.04.13 12:16 Artur Maśląg
- 02.04.13 12:22 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=