-
Data: 2013-04-02 02:16:06
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Tue, 2 Apr 2013 00:55:11 +0200, J.F. napisał(a):
> Dnia Tue, 2 Apr 2013 01:35:10 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Dnia Tue, 2 Apr 2013 00:21:41 +0200, J.F. napisał(a):
>>>>>> Żeby wyhamować go na dystansie o połowę krótszym samochód musi być
>>>>>> wyposażony w jakieś zawieszenie,
>>>>> Jestes pewien ?
>>>> To jest chyba podstawowy element (do kupy z oponami).
>>>> Żeby skutecznie hamować trzeba siłą hamowania oscylować wokół granicy
>>>> przyczepności. Jak zawieszenie dorzuci tu swoje głębokie oscylacje to robi
>>>> się dużo trudniej.
>>>
>>> W poldku oscylowalo ?
>>
>> Na pewno przód strasznie nurkował przy hamowaniu.
>
> Nurkowanie to jeszcze nie oscylacja.
Jeszcze nie, ale amortyzacja tam też była daleka od sportowej.
>
>>>> Do tego intuicja mi podpowiada że w samochodzie RWD w którym gazem robi się
>>>> nadsterowny poślizg, hamulce dobiera się tak żeby hamowanie szło raczej w
>>>> podsterowność. W FWD można odwrotnie. To powinno dać szerszy zakres
>>>> kontroli w poślizgu, ale nie wiem czy to właśnie to było przyczyną.
>>>
>>> Korektor sily hamowania byl i RWD i FWD.
>>> W poldku ... nie wiem, tez chyba byl ?
>>
>> Korektory hydrauliczne są w większości samochodów (teraz to się na
>> elektronikę przerzuca).
>> Te w Poldku to jeśli dobrze pamiętam to były takie dynamiczne - co to niby
>> obciążenie kompensują, czyli im niżej siedzi tylne zawieszenie tym większa
>> siła hamowania idzie na tył.
>> Ale w połączeniu z nurkującym przodem i zadzierającym się tyłem przy
>> hamowaniu to nie mogło dobrze działać.
>
> Ale to wlasnie tak ma dzialac - im wyzej tyl, tym mniejszy nacisk na kola i
> tym mniejsza sila hamowania dozwolona, bo maja sie krecic bez poslizgu.
Teoretycznie tak, praktycznie nie jest to takie dobre.
To służy raczej do tego żeby samochód hamował "jakoś" i jak jedzie sam
kierowca i "jakoś" jak siedzą trzy osoby z tyłu, w bagażniku jeszcze 300kg
bagażu, a na haku przyczepka.
Do tego w praktyce bywa (i to chyba powszechnie) że takie korektory
zamontowane są tylko do jednego z tylnych wahaczy i na zakręcie działa to
zupełnie inaczej w zależności od strony w którą się skręca.
W praktyce wyglądało to tak że przód nurkował i się blokował, a tył wstawał
i korektor pewnie zupełnie przestawał tyłem hamować.
Całe auto rozhuśtane i poza samym szukaniem przyczepności to jeszcze
kierowca musiał walczyć z taką oscylacją przód-tył.
Dlatego pierwsza rzecz w sportowym aucie, to wylatują tego typu wynalazki i
montuje się korektor ręczny.
Dużo lepiej czuje się taki hamulec w którym nic się tam samo nie zmienia.
Tyle że trzeba go sobie samemu ustawić do nawierzchni i upodobań. Za to
samo to urywa już konkretne metry z drogi hamowania ze 100km/h.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.04.13 02:24 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:48 J.F.
- 02.04.13 02:49 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:57 h.w.d.p.
- 02.04.13 09:38 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 02.04.13 10:19 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 10:20 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 10:22 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 11:31 Axel
- 02.04.13 12:16 Artur Maśląg
- 02.04.13 12:22 Artur Maśląg
- 02.04.13 12:26 komar
- 02.04.13 12:29 Jakub Witkowski
- 02.04.13 12:35 yabba
- 02.04.13 13:08 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB
- 2024-12-11 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-10 sprężyny przednie ściśnięte
- 2024-12-10 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-12-10 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-10 ciekawostka mandatowa
- 2024-12-09 Kolejny spaliniak się zjarał
- 2024-12-09 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-09 Kraków => Senior PHP Developer <=
- 2024-12-09 Katowice => Key Account Manager <=
- 2024-12-09 Dlaczego szybko będzie o jedną organizację terrorystyczną mniej w UE? ["Sukcesy" walki z terroryzmem w Syrii]
- 2024-12-09 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-09 Gdańsk => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS)