-
Data: 2013-04-02 01:05:35
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Mon, 1 Apr 2013 23:39:49 +0200, J.F. napisał(a):
> Dnia Tue, 2 Apr 2013 00:25:51 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Dnia Mon, 1 Apr 2013 07:55:42 -0700 (PDT), k...@g...com napisał(a):
>>> Przy stówce bez problemu dawało się zablokować przednie koła hamulcami.
>>
>> Nie no... szał :-)
>> I jak widać ta "cudowna" właściwość wystarczyła żeby wyhamować samochód ze
>> 100km/h na 76m.
>
> No chyba ze blad gazety ...
Miałem kiedyś Poldolota na warsztacie.
Do "sportu" kolega budował więc nad hamulcami trochę się nakombinowaliśmy.
Hamowało to fatalnie - dużo gorzej niż moje Cinquecento.
>
>> Żeby wyhamować go na dystansie o połowę krótszym samochód musi być
>> wyposażony w jakieś zawieszenie,
>
> Jestes pewien ?
To jest chyba podstawowy element (do kupy z oponami).
Żeby skutecznie hamować trzeba siłą hamowania oscylować wokół granicy
przyczepności. Jak zawieszenie dorzuci tu swoje głębokie oscylacje to robi
się dużo trudniej.
>
>> hamulce muszą mieć zapewniony prawidłowy
>> balans (a w Polonezach hamuje z zasady praktycznie tylko przód, głównie ze
>> względu na fatlny rozkład mas między osiami)
>
> tzn jaki ? bo wiele innych FWD ma chyba jeszcze bardziej dociazona przednia
> os.
Tu znowu jest kwestia zawieszenia - zawieszenie jest skaczące, to żeby
samochód był możliwy do opanowania przy hamowaniu, trzeba mocno zmniejszyć
siłę hamowania tylnych hamulców.
Do tego intuicja mi podpowiada że w samochodzie RWD w którym gazem robi się
nadsterowny poślizg, hamulce dobiera się tak żeby hamowanie szło raczej w
podsterowność. W FWD można odwrotnie. To powinno dać szerszy zakres
kontroli w poślizgu, ale nie wiem czy to właśnie to było przyczyną.
Po wymianie amortyzatorów na jakieś modzone sportowe, zastąpieniu tylnego
korektora regulowanym ręcznie, samochód stał się bardziej przewidywalny
przy hamowaniu, ale nadal hamował gorzej niż Cinquecento (fakt że
Cinquecento na trochę lepszym zawieszeniu).
Następne wpisy z tego wątku
- 02.04.13 00:21 J.F.
- 02.04.13 00:26 J.F.
- 02.04.13 00:26 Robert Rędziak
- 02.04.13 00:28 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 00:30 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 01:35 Tomasz Pyra
- 02.04.13 00:43 k...@g...com
- 02.04.13 00:55 J.F.
- 02.04.13 00:55 k...@g...com
- 02.04.13 02:04 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:08 ZIWK
- 02.04.13 01:10 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 02:16 Tomasz Pyra
- 02.04.13 02:24 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:48 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=