-
Data: 2013-04-02 01:05:35
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Mon, 1 Apr 2013 23:39:49 +0200, J.F. napisał(a):
> Dnia Tue, 2 Apr 2013 00:25:51 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Dnia Mon, 1 Apr 2013 07:55:42 -0700 (PDT), k...@g...com napisał(a):
>>> Przy stówce bez problemu dawało się zablokować przednie koła hamulcami.
>>
>> Nie no... szał :-)
>> I jak widać ta "cudowna" właściwość wystarczyła żeby wyhamować samochód ze
>> 100km/h na 76m.
>
> No chyba ze blad gazety ...
Miałem kiedyś Poldolota na warsztacie.
Do "sportu" kolega budował więc nad hamulcami trochę się nakombinowaliśmy.
Hamowało to fatalnie - dużo gorzej niż moje Cinquecento.
>
>> Żeby wyhamować go na dystansie o połowę krótszym samochód musi być
>> wyposażony w jakieś zawieszenie,
>
> Jestes pewien ?
To jest chyba podstawowy element (do kupy z oponami).
Żeby skutecznie hamować trzeba siłą hamowania oscylować wokół granicy
przyczepności. Jak zawieszenie dorzuci tu swoje głębokie oscylacje to robi
się dużo trudniej.
>
>> hamulce muszą mieć zapewniony prawidłowy
>> balans (a w Polonezach hamuje z zasady praktycznie tylko przód, głównie ze
>> względu na fatlny rozkład mas między osiami)
>
> tzn jaki ? bo wiele innych FWD ma chyba jeszcze bardziej dociazona przednia
> os.
Tu znowu jest kwestia zawieszenia - zawieszenie jest skaczące, to żeby
samochód był możliwy do opanowania przy hamowaniu, trzeba mocno zmniejszyć
siłę hamowania tylnych hamulców.
Do tego intuicja mi podpowiada że w samochodzie RWD w którym gazem robi się
nadsterowny poślizg, hamulce dobiera się tak żeby hamowanie szło raczej w
podsterowność. W FWD można odwrotnie. To powinno dać szerszy zakres
kontroli w poślizgu, ale nie wiem czy to właśnie to było przyczyną.
Po wymianie amortyzatorów na jakieś modzone sportowe, zastąpieniu tylnego
korektora regulowanym ręcznie, samochód stał się bardziej przewidywalny
przy hamowaniu, ale nadal hamował gorzej niż Cinquecento (fakt że
Cinquecento na trochę lepszym zawieszeniu).
Następne wpisy z tego wątku
- 02.04.13 00:21 J.F.
- 02.04.13 00:26 J.F.
- 02.04.13 00:26 Robert Rędziak
- 02.04.13 00:28 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 00:30 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 01:35 Tomasz Pyra
- 02.04.13 00:43 k...@g...com
- 02.04.13 00:55 J.F.
- 02.04.13 00:55 k...@g...com
- 02.04.13 02:04 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:08 ZIWK
- 02.04.13 01:10 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 02:16 Tomasz Pyra
- 02.04.13 02:24 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:48 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-03-01 Obywatel telefonuje 112 lub 986
- 2025-03-01 detektyw (?) Rutkowski działał jako prasa
- 2025-03-01 "Policjant został ujęty obywatelsko..."
- 2025-03-01 zatrzymanie zbyszka maja
- 2025-03-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-03-01 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-03-01 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-01 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-01 Kraków => Technical Team Leader (Clojure, Java) <=
- 2025-03-01 Zrobił TV OLED z TV LCD
- 2025-03-01 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-01 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-03-01 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-01 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-01 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=