-
Data: 2013-04-02 00:55:11
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Tue, 2 Apr 2013 01:35:10 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> Dnia Tue, 2 Apr 2013 00:21:41 +0200, J.F. napisał(a):
>>>>> Żeby wyhamować go na dystansie o połowę krótszym samochód musi być
>>>>> wyposażony w jakieś zawieszenie,
>>>> Jestes pewien ?
>>> To jest chyba podstawowy element (do kupy z oponami).
>>> Żeby skutecznie hamować trzeba siłą hamowania oscylować wokół granicy
>>> przyczepności. Jak zawieszenie dorzuci tu swoje głębokie oscylacje to robi
>>> się dużo trudniej.
>>
>> W poldku oscylowalo ?
>
> Na pewno przód strasznie nurkował przy hamowaniu.
Nurkowanie to jeszcze nie oscylacja.
>>> Do tego intuicja mi podpowiada że w samochodzie RWD w którym gazem robi się
>>> nadsterowny poślizg, hamulce dobiera się tak żeby hamowanie szło raczej w
>>> podsterowność. W FWD można odwrotnie. To powinno dać szerszy zakres
>>> kontroli w poślizgu, ale nie wiem czy to właśnie to było przyczyną.
>>
>> Korektor sily hamowania byl i RWD i FWD.
>> W poldku ... nie wiem, tez chyba byl ?
>
> Korektory hydrauliczne są w większości samochodów (teraz to się na
> elektronikę przerzuca).
> Te w Poldku to jeśli dobrze pamiętam to były takie dynamiczne - co to niby
> obciążenie kompensują, czyli im niżej siedzi tylne zawieszenie tym większa
> siła hamowania idzie na tył.
> Ale w połączeniu z nurkującym przodem i zadzierającym się tyłem przy
> hamowaniu to nie mogło dobrze działać.
Ale to wlasnie tak ma dzialac - im wyzej tyl, tym mniejszy nacisk na kola i
tym mniejsza sila hamowania dozwolona, bo maja sie krecic bez poslizgu.
A jednoczesnie im bardziej sie tyl unosi, tym bardziej przod dociaza i tym
mniejszy wplyw tylu na calosc hamowania.
Zreszta - we wsystkich dziala tak samo, a nie, przepraszam - w jednych jest
powiazany z tylna belka i uniesieniem tylu, w innych jest bezwladnosciowy
... i imo gorszy, bo musi dzialac "w ciemno".
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.04.13 00:55 k...@g...com
- 02.04.13 02:04 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:08 ZIWK
- 02.04.13 01:10 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 02:16 Tomasz Pyra
- 02.04.13 02:24 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:48 J.F.
- 02.04.13 02:49 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:57 h.w.d.p.
- 02.04.13 09:38 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 02.04.13 10:19 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 10:20 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 10:22 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 11:31 Axel
- 02.04.13 12:16 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=