-
Data: 2013-04-02 00:55:11
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Tue, 2 Apr 2013 01:35:10 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> Dnia Tue, 2 Apr 2013 00:21:41 +0200, J.F. napisał(a):
>>>>> Żeby wyhamować go na dystansie o połowę krótszym samochód musi być
>>>>> wyposażony w jakieś zawieszenie,
>>>> Jestes pewien ?
>>> To jest chyba podstawowy element (do kupy z oponami).
>>> Żeby skutecznie hamować trzeba siłą hamowania oscylować wokół granicy
>>> przyczepności. Jak zawieszenie dorzuci tu swoje głębokie oscylacje to robi
>>> się dużo trudniej.
>>
>> W poldku oscylowalo ?
>
> Na pewno przód strasznie nurkował przy hamowaniu.
Nurkowanie to jeszcze nie oscylacja.
>>> Do tego intuicja mi podpowiada że w samochodzie RWD w którym gazem robi się
>>> nadsterowny poślizg, hamulce dobiera się tak żeby hamowanie szło raczej w
>>> podsterowność. W FWD można odwrotnie. To powinno dać szerszy zakres
>>> kontroli w poślizgu, ale nie wiem czy to właśnie to było przyczyną.
>>
>> Korektor sily hamowania byl i RWD i FWD.
>> W poldku ... nie wiem, tez chyba byl ?
>
> Korektory hydrauliczne są w większości samochodów (teraz to się na
> elektronikę przerzuca).
> Te w Poldku to jeśli dobrze pamiętam to były takie dynamiczne - co to niby
> obciążenie kompensują, czyli im niżej siedzi tylne zawieszenie tym większa
> siła hamowania idzie na tył.
> Ale w połączeniu z nurkującym przodem i zadzierającym się tyłem przy
> hamowaniu to nie mogło dobrze działać.
Ale to wlasnie tak ma dzialac - im wyzej tyl, tym mniejszy nacisk na kola i
tym mniejsza sila hamowania dozwolona, bo maja sie krecic bez poslizgu.
A jednoczesnie im bardziej sie tyl unosi, tym bardziej przod dociaza i tym
mniejszy wplyw tylu na calosc hamowania.
Zreszta - we wsystkich dziala tak samo, a nie, przepraszam - w jednych jest
powiazany z tylna belka i uniesieniem tylu, w innych jest bezwladnosciowy
... i imo gorszy, bo musi dzialac "w ciemno".
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.04.13 00:55 k...@g...com
- 02.04.13 02:04 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:08 ZIWK
- 02.04.13 01:10 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 02:16 Tomasz Pyra
- 02.04.13 02:24 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:48 J.F.
- 02.04.13 02:49 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:57 h.w.d.p.
- 02.04.13 09:38 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 02.04.13 10:19 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 10:20 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 10:22 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 11:31 Axel
- 02.04.13 12:16 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB
- 2024-12-11 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-10 sprężyny przednie ściśnięte
- 2024-12-10 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-12-10 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-10 ciekawostka mandatowa
- 2024-12-09 Kolejny spaliniak się zjarał
- 2024-12-09 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-09 Kraków => Senior PHP Developer <=
- 2024-12-09 Katowice => Key Account Manager <=
- 2024-12-09 Dlaczego szybko będzie o jedną organizację terrorystyczną mniej w UE? ["Sukcesy" walki z terroryzmem w Syrii]
- 2024-12-09 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-09 Gdańsk => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS)