eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMit zajebistych hamulców w PolonezieRe: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
  • Data: 2013-04-02 00:55:11
    Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Tue, 2 Apr 2013 01:35:10 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Dnia Tue, 2 Apr 2013 00:21:41 +0200, J.F. napisał(a):
    >>>>> Żeby wyhamować go na dystansie o połowę krótszym samochód musi być
    >>>>> wyposażony w jakieś zawieszenie,
    >>>> Jestes pewien ?
    >>> To jest chyba podstawowy element (do kupy z oponami).
    >>> Żeby skutecznie hamować trzeba siłą hamowania oscylować wokół granicy
    >>> przyczepności. Jak zawieszenie dorzuci tu swoje głębokie oscylacje to robi
    >>> się dużo trudniej.
    >>
    >> W poldku oscylowalo ?
    >
    > Na pewno przód strasznie nurkował przy hamowaniu.

    Nurkowanie to jeszcze nie oscylacja.

    >>> Do tego intuicja mi podpowiada że w samochodzie RWD w którym gazem robi się
    >>> nadsterowny poślizg, hamulce dobiera się tak żeby hamowanie szło raczej w
    >>> podsterowność. W FWD można odwrotnie. To powinno dać szerszy zakres
    >>> kontroli w poślizgu, ale nie wiem czy to właśnie to było przyczyną.
    >>
    >> Korektor sily hamowania byl i RWD i FWD.
    >> W poldku ... nie wiem, tez chyba byl ?
    >
    > Korektory hydrauliczne są w większości samochodów (teraz to się na
    > elektronikę przerzuca).
    > Te w Poldku to jeśli dobrze pamiętam to były takie dynamiczne - co to niby
    > obciążenie kompensują, czyli im niżej siedzi tylne zawieszenie tym większa
    > siła hamowania idzie na tył.
    > Ale w połączeniu z nurkującym przodem i zadzierającym się tyłem przy
    > hamowaniu to nie mogło dobrze działać.

    Ale to wlasnie tak ma dzialac - im wyzej tyl, tym mniejszy nacisk na kola i
    tym mniejsza sila hamowania dozwolona, bo maja sie krecic bez poslizgu.

    A jednoczesnie im bardziej sie tyl unosi, tym bardziej przod dociaza i tym
    mniejszy wplyw tylu na calosc hamowania.

    Zreszta - we wsystkich dziala tak samo, a nie, przepraszam - w jednych jest
    powiazany z tylna belka i uniesieniem tylu, w innych jest bezwladnosciowy
    ... i imo gorszy, bo musi dzialac "w ciemno".

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: