-
Data: 2013-04-02 02:04:49
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Tue, 2 Apr 2013 00:28:50 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
>> W tym samochodzie hydraulika była chyba mocno niedowymiarowana jeśli chodzi
>> o hamulce, a wszystko bazowało na silnym wspomaganiu.
>> I jak podciśnienie w serwo spadło (a przy pulsacyjnym hamowaniu z wyższych
>> prędkości spadało) to zostawało się bez hamulców.
>
> Co tu ma do gadania wyższa prędkość? Hamowanie silnikiem, podciśnienie
> we wspomaganiu pełne. Silnik nie gaśnie. No i czas powrotu - kilka
> minut. Ewidentnie coś się przegrzewało.
A no jak kilka minut to się pewnie klocki topiły, albo płyn gotował.
Ja tyle co Poloneza majstrowałem to miałem wrażenie że serwo tam miało
bardzo niewielką pojemność.
Jak inne samochody spokojnie 3-4 depnięcia są w stanie wspomagać, to w
Poldku wystarczyło tego na góra 2. Zawór sprawny, podciśnienie nie
uciekało.
>> Zresztą z tego chyba wynika mocno opóźnione hamowanie w tym samochodzie -
>> można go z całej siły depnąć, a hamulec dopiero zaczyna się rrozkręcać z
>> siłą hamowania. W końcu koła się zablokują, ale po pewnym czasie.
>
> Że co? Ja nie pisze o popsutym Polonezie. Pisze o hamulcach w trzech
> różnych Poldkach, ale z tego samego roku produkcji - 1993.
Ja tam może w tego Poloneza wsiadłem z samohodu nieporównywalnie lepszego
pod względem hamulców (tzn. Cinquecento - żeby nie było że z Porsche
porównuję), ale to co mnie uderzyło to właśnie czas między depnięciem, a
zadziałeniem tego ustrojstwa.
To co powinno dziać się natychmiast zajmowało czas... Nie powiem ile to
było dokładnie, ale było to denerwującą długo.
Zresztą rzuciłem okiem w katalog i trochę się wyjaśnia.
Cinquecento ma tarczę 240mm, tłoczek 48mm, pompę 19mm i koła 53cm średnicy.
Polonez ma mniejszą tarczę 227mm, taki sam tłoczek i pompę, a koła większe
bo 56cm.
Polonez ma więc mniejsze tarcze, a przy tym większe koła (czyli potrzebuje
większego momentu hamującego).
Oczywiście pamiętając że CC waży 700kg i ma 40KM (sporting 55KM), a Polonez
1100kg i około 80KM.
Różnica przerzucona musiała być w całości na pneumatyczne wspomaganie,
które oczywiście się nie wyrabiało - zresztą nie tylko wspomaganie.
Skoro w CC hamulce nadal było niedowymiarowane i grzeały się jak opętane,
to faktycznie Polonez przy prędkościach powyżej 100km/h powinien być
hamowany spadochronem :)
>> Swoją drogą historia chyba zatoczyła koło bo podobnie zbudowane układy
>> hamulcowe widują w zupełnie nowych pojazdach.
>> Same hamulce całkiem fajnie, przyczepić się nie można, ale bez wspomagania
>> po prostu bez szans na cokolwiek więcej niż spowalnianie.
>
> Zdarzało mi się jechać na holu Poldkiem - da się hamować bez łamania
> fotela.
Ale skutecznie?
Następne wpisy z tego wątku
- 02.04.13 01:08 ZIWK
- 02.04.13 01:10 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 02:16 Tomasz Pyra
- 02.04.13 02:24 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:48 J.F.
- 02.04.13 02:49 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:57 h.w.d.p.
- 02.04.13 09:38 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 02.04.13 10:19 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 10:20 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 10:22 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 11:31 Axel
- 02.04.13 12:16 Artur Maśląg
- 02.04.13 12:22 Artur Maśląg
- 02.04.13 12:26 komar
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=