-
Data: 2013-04-02 01:35:10
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Tue, 2 Apr 2013 00:21:41 +0200, J.F. napisał(a):
> Dnia Tue, 2 Apr 2013 01:05:35 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Dnia Mon, 1 Apr 2013 23:39:49 +0200, J.F. napisał(a):
>> Miałem kiedyś Poldolota na warsztacie.
>> Do "sportu" kolega budował więc nad hamulcami trochę się nakombinowaliśmy.
>> Hamowało to fatalnie - dużo gorzej niż moje Cinquecento.
>>
>>>> Żeby wyhamować go na dystansie o połowę krótszym samochód musi być
>>>> wyposażony w jakieś zawieszenie,
>>> Jestes pewien ?
>> To jest chyba podstawowy element (do kupy z oponami).
>> Żeby skutecznie hamować trzeba siłą hamowania oscylować wokół granicy
>> przyczepności. Jak zawieszenie dorzuci tu swoje głębokie oscylacje to robi
>> się dużo trudniej.
>
> W poldku oscylowalo ?
Na pewno przód strasznie nurkował przy hamowaniu.
Przy przyspieszaniu z kolei tył przysiadał.
A mocy w tym samochodzie to nie było przecież żadnej.
Nurkowanie to raczej kwestia sprężyn.
Ale w połączeniu z kiepskimi amortyzatorami, przekładało się to na
oscylacje i hamowanie nie do ogarnięcia.
Do tego wspomaganie działało w sposób trudny do opisania - gumowe jakieś
takie, dziwne. W każdym dokładało jeszcze kolejny stopień swobody nad
którym kierowca musiał panować.
>> Do tego intuicja mi podpowiada że w samochodzie RWD w którym gazem robi się
>> nadsterowny poślizg, hamulce dobiera się tak żeby hamowanie szło raczej w
>> podsterowność. W FWD można odwrotnie. To powinno dać szerszy zakres
>> kontroli w poślizgu, ale nie wiem czy to właśnie to było przyczyną.
>
> Korektor sily hamowania byl i RWD i FWD.
> W poldku ... nie wiem, tez chyba byl ?
Korektory hydrauliczne są w większości samochodów (teraz to się na
elektronikę przerzuca).
Te w Poldku to jeśli dobrze pamiętam to były takie dynamiczne - co to niby
obciążenie kompensują, czyli im niżej siedzi tylne zawieszenie tym większa
siła hamowania idzie na tył.
Ale w połączeniu z nurkującym przodem i zadzierającym się tyłem przy
hamowaniu to nie mogło dobrze działać.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.04.13 00:43 k...@g...com
- 02.04.13 00:55 J.F.
- 02.04.13 00:55 k...@g...com
- 02.04.13 02:04 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:08 ZIWK
- 02.04.13 01:10 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 02:16 Tomasz Pyra
- 02.04.13 02:24 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:48 J.F.
- 02.04.13 02:49 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:57 h.w.d.p.
- 02.04.13 09:38 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 02.04.13 10:19 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 10:20 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 10:22 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-03-16 Co w KANADZIE wolno komercyjnie (na razie się nie czepili?)
- 2025-03-16 silnik-chwilówka
- 2025-03-16 Prokurator Wrzosek "Bezstronna" nie przyczynia się do śmierci (dowodnie) - oświadcza bodnatura [Dwie Kacze Wieże]
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=