-
Data: 2013-04-02 01:35:10
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Tue, 2 Apr 2013 00:21:41 +0200, J.F. napisał(a):
> Dnia Tue, 2 Apr 2013 01:05:35 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Dnia Mon, 1 Apr 2013 23:39:49 +0200, J.F. napisał(a):
>> Miałem kiedyś Poldolota na warsztacie.
>> Do "sportu" kolega budował więc nad hamulcami trochę się nakombinowaliśmy.
>> Hamowało to fatalnie - dużo gorzej niż moje Cinquecento.
>>
>>>> Żeby wyhamować go na dystansie o połowę krótszym samochód musi być
>>>> wyposażony w jakieś zawieszenie,
>>> Jestes pewien ?
>> To jest chyba podstawowy element (do kupy z oponami).
>> Żeby skutecznie hamować trzeba siłą hamowania oscylować wokół granicy
>> przyczepności. Jak zawieszenie dorzuci tu swoje głębokie oscylacje to robi
>> się dużo trudniej.
>
> W poldku oscylowalo ?
Na pewno przód strasznie nurkował przy hamowaniu.
Przy przyspieszaniu z kolei tył przysiadał.
A mocy w tym samochodzie to nie było przecież żadnej.
Nurkowanie to raczej kwestia sprężyn.
Ale w połączeniu z kiepskimi amortyzatorami, przekładało się to na
oscylacje i hamowanie nie do ogarnięcia.
Do tego wspomaganie działało w sposób trudny do opisania - gumowe jakieś
takie, dziwne. W każdym dokładało jeszcze kolejny stopień swobody nad
którym kierowca musiał panować.
>> Do tego intuicja mi podpowiada że w samochodzie RWD w którym gazem robi się
>> nadsterowny poślizg, hamulce dobiera się tak żeby hamowanie szło raczej w
>> podsterowność. W FWD można odwrotnie. To powinno dać szerszy zakres
>> kontroli w poślizgu, ale nie wiem czy to właśnie to było przyczyną.
>
> Korektor sily hamowania byl i RWD i FWD.
> W poldku ... nie wiem, tez chyba byl ?
Korektory hydrauliczne są w większości samochodów (teraz to się na
elektronikę przerzuca).
Te w Poldku to jeśli dobrze pamiętam to były takie dynamiczne - co to niby
obciążenie kompensują, czyli im niżej siedzi tylne zawieszenie tym większa
siła hamowania idzie na tył.
Ale w połączeniu z nurkującym przodem i zadzierającym się tyłem przy
hamowaniu to nie mogło dobrze działać.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.04.13 00:43 k...@g...com
- 02.04.13 00:55 J.F.
- 02.04.13 00:55 k...@g...com
- 02.04.13 02:04 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:08 ZIWK
- 02.04.13 01:10 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 02:16 Tomasz Pyra
- 02.04.13 02:24 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:48 J.F.
- 02.04.13 02:49 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:57 h.w.d.p.
- 02.04.13 09:38 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 02.04.13 10:19 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 10:20 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 10:22 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Stardax.eu
- Normalny, wolny, biały człowiek
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=