eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMimo, że jest sucho i pogodnie, to opony letnie już nie trzymająRe: Mimo, że jest sucho i pogodnie, to opony letnie już nie trzymają
  • Data: 2010-10-29 18:05:57
    Temat: Re: Mimo, że jest sucho i pogodnie, to opony letnie już nie trzymają
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-29 14:28, Katanka pisze:
    > Pojeździłem sobie wczoraj dość ostro po okolicznych, krętych drogach.
    > Było około 4-5 stopni za oknem i mimo, że asfalt był suchy, to opony nie
    > trzymały jak powinny. Przy dodawaniu gazu o wiele szybciej traciły
    > przyczepność. Auto na zakrętach było też znacznie bardziej podsterowne i
    > w kilku momentach się zdziwiłem, że nie moge utrzymać toru jazdy, gdy
    > jeszcze dwa miesiące temu można było bez problemu przy tej samej prędkości.

    Jeździliśmy sobie kiedyś po torze przy około -10C na suchym asfalcie.
    Opony letnie były zdecydowanie lepsze od zimowych.

    A było nas dużo na bardzo różnych oponach, niektórzy mieli kilka
    kompletów które porównywali i wnioski były oczywiste.
    Mówię o czasach przejazdu okrążenia, a nie subiektywnych odczuciach.

    Co ciekawe nadal jeszcze lepsze od opon letnich były slicki, pomimo że
    na tej trasie i przy takim mrozie były duże problemy z utrzymaniem
    temperatury i dobraniem dobrego ciśnienia.

    > Chyba pora zmieniac opony na zimowe, choć za oknem pięknie słońce
    > świeci. Będzie poprawa podczas takich samych warunków na tej samej
    > drodze, czy raczej nie?

    Na suchym będzie gorzej, natomiast przy obecnej pogodzie to już nie
    znasz dnia ani godziny kiedy przyprószy albo coś podmarznie i wtedy
    zimówki będą zdecydowanie górą.