-
Data: 2010-10-29 19:32:00
Temat: Re: Mimo, że jest sucho i pogodnie, to opony letnie już nie trzymają
Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:4ccaf0e5$0$20996$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2010-10-29 14:28, Katanka pisze:
>> Pojeździłem sobie wczoraj dość ostro po okolicznych, krętych drogach.
>> Było około 4-5 stopni za oknem i mimo, że asfalt był suchy, to opony nie
>> trzymały jak powinny. Przy dodawaniu gazu o wiele szybciej traciły
>> przyczepność. Auto na zakrętach było też znacznie bardziej podsterowne i
>> w kilku momentach się zdziwiłem, że nie moge utrzymać toru jazdy, gdy
>> jeszcze dwa miesiące temu można było bez problemu przy tej samej
>> prędkości.
>
> Jeździliśmy sobie kiedyś po torze przy około -10C na suchym asfalcie.
> Opony letnie były zdecydowanie lepsze od zimowych.
>
> A było nas dużo na bardzo różnych oponach, niektórzy mieli kilka kompletów
> które porównywali i wnioski były oczywiste.
> Mówię o czasach przejazdu okrążenia, a nie subiektywnych odczuciach.
>
> Co ciekawe nadal jeszcze lepsze od opon letnich były slicki, pomimo że na
> tej trasie i przy takim mrozie były duże problemy z utrzymaniem
> temperatury i dobraniem dobrego ciśnienia.
>
>> Chyba pora zmieniac opony na zimowe, choć za oknem pięknie słońce
>> świeci. Będzie poprawa podczas takich samych warunków na tej samej
>> drodze, czy raczej nie?
>
> Na suchym będzie gorzej, natomiast przy obecnej pogodzie to już nie znasz
> dnia ani godziny kiedy przyprószy albo coś podmarznie i wtedy zimówki będą
> zdecydowanie górą.
Na torze zawsze podniesiesz temperaturę letnich do jakiegoś akceptowalnego
poziomu. Ale przy -10 na zwykłej drodze może być już różnie. Przedwczoraj i
wczoraj zrobiłem 600 km. w trasie na nowych zimówkach Dunlop Wintersport M3
czy jakoś tak i było dużo ale to dużo gorzej niż na letnich. Rozmiar ten
sam - runflaty 225/55R17 tylko, że letnie są jeszcze w miarę sztywne a
zimówki im bliżej prędkościom z 2 z przodu tym bardziej zaczynają pływać.
Droga hamowania też sporo dłuższa.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.10.10 20:59 jack
- 29.10.10 21:09
- 29.10.10 21:21 Katanka
- 29.10.10 21:32 J.F.
- 29.10.10 21:37 Tomasz Pyra
- 29.10.10 22:21 to
- 29.10.10 23:09 n...@o...pl
- 30.10.10 01:45 Michał
- 30.10.10 07:39 Andrzej Kubiak
- 30.10.10 07:51 to
- 30.10.10 07:52 to
- 30.10.10 10:44 Katanka
- 30.10.10 17:31 to
- 30.10.10 17:46 Katanka
- 30.10.10 22:07 Przemek V
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-03-01 Obywatel telefonuje 112 lub 986
- 2025-03-01 detektyw (?) Rutkowski działał jako prasa
- 2025-03-01 "Policjant został ujęty obywatelsko..."
- 2025-03-01 zatrzymanie zbyszka maja
- 2025-03-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-03-01 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-03-01 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-01 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-01 Kraków => Technical Team Leader (Clojure, Java) <=
- 2025-03-01 Zrobił TV OLED z TV LCD
- 2025-03-01 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-01 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-03-01 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-01 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-01 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=