    Subject: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Thu, 12 Dec 2019 20:22:07 +0100

    W dniu 12.12.2019 o 10:00, Budzik pisze:

    > Oglnie? nie mam pojecia, ja widuje takie sytuacje notorycznie.

    W procentach.

    > Hmm, czyli sugerujesz ze problemem sa ci co jada 130 a nie ci co jada 65?
    > No to ja sie zgadzam ze w takim przypadku pieszy ma przerabane.
    > Tak samo zreszta jak kierowca samochodu.

    Sugeruję, że pieszy może nie przewidzieć mało przewidywalnych zachowań -
    na przykład lecących 130 po mieście albo omijających na psach kiedy
    przed chwilą lewy był wolny, bo omijający omija zmieniając pas.

    Zgodnie ze stosowaną tu czasem logiką, to wina tych niepojebanych, bo
    przyzyczjają pieszych, że nie każdy jest pojebany i budzi w nich to brak
    odpowiedniego szacunku dla kierowców półtoratonowych maszyn śmierci.
    Przyzwyczai się taki pieszy, że się nie lata ponad 100 po miescie i nie
    omija na przejściach i nieszczęście gotowe.

    > Hmm, znaczy ostre hamowanie ale bez pisku opon jest ok?
    > Głupio troche...

    Trzeba mniej zapiedalać. Jak się daje bez problemu zahamować to naprawdę
    ciężko mówić o wtargnięciu.

    - panie władzo co z tego że łon miał pirwszeństwo - musałem przez niego
    hamować - łobuz wymusił pierwszeństwo!

    - ale przecież on miał pierszeństwo.

    - ale panie władzo tylko jak nic nie jedzie! inaczej to pieszy nie ma
    prawa. Na samochodach kogutek pisał, a łon siem zna! ;)

    > I pewnie tak samo setki razy miałes za kierownica

    No właśnie nie.

    > a tysiace gotujac wode.

    A tu już nie łapię;)

    > Starszy człowiek nawet wolno przechodzacy przez jezdnie, niedosłyszacy
    > nie ma zadnego problemu z przejsciem o ile zrobi to madrze.

    Na przykład nie przechodząc? Jak czytam o staruszkach co wtargują, to
    jestem za prostym i klarownym rozwiązaniem - pierdolniesz pieszego na
    przejściu jesteś winny. Pieszy zgninie idziesz do sztumu.

    > Natomiast zgadzam sie ze niedowidzacy maja przerabane.
    > Ale przeciez sa białe laski - przy dzisiejszej technologi led imo
    > wiecozrem one mogłyby być podswietlane na zyczenie.

    Ale przecież nie mają pierwszeństwo dopóki nie wejdą!

    > Czyli porornywałes np ilosc zabitych pieszych z iloscia wypadków przy
    > wypadkach inne typu?

    Nie. Porównałem ilość trupów na przejściach przed i po. Linka nawet
    dałem. No dobra - twoja kolej - ty dajesz linka do twoich danych i
    analizy - porównamy.

    > Nie znam tych statystyk.

    Ja też nie, ale jestem przekonany, że było to więcej niż pojedyncza
    cyfra pieszych rocznie. Zgadzasz się czy szukać?

    --
    Shrek