    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Latająca butla
    <9...@g...com>
    <58f09c09$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <58f0c90a$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <58f0e741$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <58f10de6$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    Date: Sat, 15 Apr 2017 04:48:55 +0200

    Pan Konrad Anikiel napisał:

    > Chyba racja, nowy samochód to to nie mógł nigdy być. Ja nigdy nie znałem
    > się na samochodach, a moim życiowym osiągnięciem jest osiągnięcie takiego
    > stanu w którym mogę wygodnie i bez wyrzeczeń żyć nie posiadając samochodu.

    Tak samo mam teraz z telefonami. Nijak nie potrafię znaleźć pretekstu do
    używania smartfona. A pomyśleć, że kiedyś używałem Communicatorów Nokii.
    Czasy się zmieniają, niegdysiejsze powody zanikły.

    > W Chinach obecnie najbardziej skuteczną narracją marketingu producentów
    > smartfonów jest sztuczna inteligencja. Tam ludzie porozumiewają się
    > z telefonem głosem. Jak nie masz serwisu który z użytkownikiem gada
    > po ludzku, to wylatujesz z rynku.

    Państwo Środka nigdy nie przestanie zadzwiać. Bo tam poruzumiewanie się
    po ludzku niejednokrotnie oznacza pisanie słów na karteczkach. Bo głosem
    nie zawsze jeden drugiego zrozumie.

> [...]
    > przez pamięci półprzewodnikowe. Niejaki Andrzej Lewandowski twierdził że
    > nigdy do tego nie dojdzie, bo... on kupił tydzień temu HDD i był tak
    > tani, że w życiu niczego nie da się zrobić taniej. Ja jestem inżynierem
    > mechanikiem, więc mam pojęcie ile tam jest elementów których taniej już
    > nie da się wytworzyć. A możliwości optymalizacji półprzewodników są
    > tysiące. Dla mnie to było oczywiste że SSD zapanują. I co? Ostatni HDD
    > wyrzuciłem chyba pięć lat temu. Przewidzenie przyszłości czasem nie
    > jest trudne, trzeba mieć tylko odrobinę wiedzy.

    Przebijam. Podobną dyskusję odbyłem w roku 1982. jakoś to w zimie było,
    śnieg leżał, chyba grudzień. Ale niemrawa ta dyskusja była, wszyscy
    byli zgodni, że twrde dyski przyszłości nie mają, ta należy do krzemu
    czy innych kryształków. Jakiś rok wcześniej IBM sprzedał pierwszego
    peceta z dyskiem 10 i 20 MB.

    Jarek

    PS
    Jakoś tak pod koniec ubiegłoego wieku przysłali mi inżyniera od Nowych
    Technologii. Z Motoroli. A wcześniej z MIT. Spodziewałem się młokosa,
    a z lotniska odebrałem hippisa w hippisowskim wieku, albo lepiej.
    Był w ekipie, która robiła pierwszy twardy dysk, taki wiekości pralki
    automatycznej. Fajnie się z nim gadało (choć sporo miał zajadłości
    w sobie).

    --
    Pewien działacz imieniem Mao
    narozrabiał w Chinach niemao.