    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 14 Apr 2017 03:07:29 -0700 (PDT)
    <9...@g...com>
    <oclop4$76b$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <oco931$o5e$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <hggfr2qn5334.m9y6puu68qu9$.dlg@40tude.net>
    <7...@g...com>
    <1rescdml2q9l6.1pcqjcmthqnay$.dlg@40tude.net>
    <6...@g...com>
    <1...@4...net>
    <9...@g...com>
    <58f09c09$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Latająca butla
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 14 kwietnia 2017 18:53:27 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > W tym przypadku jednak zwiazek mamy widoczny i szybki - pare lat
    > Symbiana i Nokia przestala robic telefony.

    Chyba nie rozumiesz powodów dla których Nokia wyleciała z rynku. Smartfony ją
    wymiotły. A tu się okazuje że Nokia robiła smartfony zanim Google wymyślił Androida i
    Apple iOSa. Tyle że jakoś nieśmiało je robiła, nie zdołała przekonać świata że ich
    potrzebuje. Próbowała przekonać świat że durnofony Nokii są lepsze od jakichkolwiek
    smartfonów: HTC, Motoroli, czy... Nokii. A dylemat użytkownika leżał zupełnie gdzie
    indziej. Nikt juz nie potrzebował durnofonów, nikt nie chciał Windows CE, nikt nie
    chciał Symbiana bez softu. Z dzisiejszej perspektywy łatwo powiedzieć co te firmy
    powinny zrobić żeby zrobić z Symbiana dzisiejszego Androida, ale oni patrzyli w
    strachu na Windowsa CE i nie wierzyli w sukces swojego produktu.

    > Jak dla mnie to porazka, ale moze zarzad mial taka strategie -
    > skonczyc z tymi nieoplacalnymi telefonami, kupic maszyny do produkcji
    > kaloszy.

    Dzisiaj to nieważne jaką mieli strategię, tylko czego dzisiejsze firmy nauczyły się
    na tamtej porażce Nokii.

    > IMO, to tych wyjatkow jest cala masa.
    > Multum firm nie czeka az przyjdzie klient i zamowi cos nowego, tylko
    > same robia cos nowego, a potem szukaja klienta :-)

    To nie jest istotą ich działalności.

    > I to nie sa tylko male startupy, ale takze wielkie korporacje.

    Dawaj przykłady.