eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaLatająca butlaRe: Latająca butla
  • X-Received: by 10.157.8.17 with SMTP id 17mr145602oty.20.1492154218698; Fri, 14 Apr
    2017 00:16:58 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.157.8.17 with SMTP id 17mr145602oty.20.1492154218698; Fri, 14 Apr
    2017 00:16:58 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder
    .usenetexpress.com!feeder1.iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.co
    m!nntp.giganews.com!c45no2111508qtb.1!news-out.google.com!y33ni693qty.1!nntp.go
    ogle.com!t52no283232qtb.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.co
    m!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 14 Apr 2017 00:16:58 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <58f07244$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=116.50.61.180;
    posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
    NNTP-Posting-Host: 116.50.61.180
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <obr2fp$rfp$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <oc8sgl$30d$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <ocduri$7gm$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <ocj2vp$dns$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <oclop4$76b$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <oco931$o5e$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <hggfr2qn5334.m9y6puu68qu9$.dlg@40tude.net>
    <7...@g...com>
    <58f07244$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <6...@g...com>
    Subject: Re: Latająca butla
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Injection-Date: Fri, 14 Apr 2017 07:16:58 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 81
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:38471
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu piątek, 14 kwietnia 2017 15:55:02 UTC+9 użytkownik WM napisał:
    > W dniu 2017-04-14 o 08:40, Konrad Anikiel pisze:
    > > W dniu piątek, 14 kwietnia 2017 15:29:30 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > >> Dnia Thu, 13 Apr 2017 21:41:05 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    > >>> Dla mnie startup to mała
    > >>> firma która wymyśliła nowy sposób produkowania czegoś co inni
    > >>> próbowali ale dotychczas nie dali radę.
    > >>
    > >> A dlaczego "inni probowali" ? Nie moga czegos calkiem nowego ?
    > >
    > > Nie ma sprawy, niech robią coś całkiem nowego.
    > >
    > >>
    > >>> W warunkach powszechnego
    > >>> lenistwa i organizacji projektowej w korporacjach, ludzie w
    > >>> startupach są w stanie opracować to czego ludzie w korporacjach nie
    > >>> mogą/nie wolno im/nie potrafią. Kiedy mają produkt na poziomie
    > >>> zdatnym do zaprezentowania, idą do korporacji, proponują że
    > >>> sprzedadzą ten startup wraz z jego patentami za jakąś ładną sumkę,
    > >>> często sami zatrudniając się w nowym dziale tej korporacji,
    > >>> utworzonym z tego startupu. Ten mechanizm działa prawie zawsze,
    > >>> większość znanych mi korporacji nawet nie ukrywa że to jest główne
    > >>> źródło nowych produktów. Tak zwany "organic growth" jest słaby, bo
    > >>> korporacje zniechęcają ludzi do rozwoju już istniejących produktów.
    > >>
    > >> Eee - a nie zachecaja ?
    > >
    > > Zniechęcają.
    > >
    >
    > Są w firmach komórki odpowiedzialne za tworzenie nowych produktów.

    Oczywiście że są. Sam od lat trzymam się tych komórek. Ale to nie działa.

    >
    >
    > >> Jest produkt, jest rynek, jest dzial rozwojowy - telefonow jak widzisz
    > >> Samsung wypuszcza kilka nowych modeli rocznie. Opel nowy samochod co
    > >> roku, itp.
    > >
    > > Jak się zrobiło tysiąc telefonów, to tysiąc pierwszy nie jest nowym produktem.
    Dla marketoidów może i jest, ale oni nie posługują się językiem ludzi myślących
    kategoriami ścisłymi.
    > >
    > >>
    > >> Co innego jakis calkiem nowy produkt, ktorego korporacja do tej pory
    > >> nie robila. To skad ma sie wziac ?
    > >>
    > >> Ale ... byly na swiecie np Bell Labs, Xerox Labs, IBM Research Centers
    > >
    > > No i gdzie są?
    > >
    >
    > Pomysły powstają przez przypadek.
    > Ktoś szukał mocnego kleju a wyszedł mu słaby i chcieli go za to zwolnić.
    > Wtedy znalazł się ktoś kto dostrzegł w wadzie zaletę i wyprodukował
    > karteczki samoprzylepne.
    > http://ciekawe.onet.pl/jaktodziala/szesc-wynalazkow-
    ktore-powstaly-przez-przypadek,2,5587862,artykul.htm
    l

    W korporacjach nie ma miejsca na przypadek. Tam nie ma ludzi którzy potrafią pisać
    raporty i sprawozdania w oparciu o przypadkowe zdarzenia. A strategie? Panie, jak
    pokażesz zarządowi "roadmap" oparty na "może nam coś z tego wyjdzie, ale nie wiemy co
    ani kiedy", to od razu oddaj kartę do otwierania drzwi i telefon służbowy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: