  • Data: 2017-04-14 11:06:27
    Temat: Re: Latająca butla
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 14 kwietnia 2017 16:52:58 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Kiedys dawalem linka do wywiadu z Nakamura, wynalazca niebieskich LED,
    > a potem laserow.
    > 12 lat pracowal w firmie, i ciagle mial ten problem, ze jego dzial
    > mial koszty, a nie mial zyskow. To bardzo zle wyglada na zebraniach i
    > w bilansach.
    >
    > Na szczescie Nichia byla mala firma, i prezes mial zdanie decydujace.

    Zawsze ma decydujące. Tyle że w małej firmie ręcznie steruje wszystkim, a w dużej-
    pociąga za sznurki, nie zawsze mając kontrolę do czego te sznurki są przywiązane. To
    wszystko stare zwyczaje, teraz to się wszystko zmienia, ale to bardzo powolny proces.
    Poczytaj o turquoise business.

    > Jak sie w koncu nowy produkt zaswiecil, to Nichia zarobila grube
    > miliony, czy nawet miliardy.
    > No ale jak juz masz dzial produkcji LED, ktory przynosi zyski, to
    > latwiej w nim schowac paru ludzi, co beda pracowac nad nowymi
    > technologiami. Nichia w owym czasie jeszcze nie miala.

    > A faktycznie ... no to Psion probowal swojego

    > Hm, mamy rok 2017 - okazal sie niewypalem :-)
    > Mam nawet wrazenie, ze wielkim niewypalem, ale moze nie doceniam
    > finansow Nokii.

    Kwestia perspektywy z jakiej patrzysz. Życie jest niewypałem, bo kończy sie śmiercią
    :-)

    > Akurat te RC byly od dawna i chyba nadal sa, a innowacyjne technologie
    > ... przeciez mozna kupic startupa :-)

    Patrz na proporcje.

    > Mam wrazenie, ze sie jakos ograniczasz do pewnych branz.

    Oczywiście że tak.

    > Jakos powstaly i samochody hybrydowe, i telewizory LCD, i smartfony i
    > tablety, i dyski SSD, i telewizja cyfrowa, i szybki internet w domu,
    > choc mozna polemizowac co tu jest nowe, a co rozwojem.

    Ale ja nie twirdzę że tak jest absolutnie zawsze i wszędzie. To co opisuję to pewien
    trend. Zawsze znajdziesz wyjątki. One układają się w trend przeciwny. A obserwowana
    rzeczywistość to dopiero skutek scierania się tych trendów.