-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: LED w bezpieczniku samochodowym
Date: Mon, 18 Oct 2010 20:03:24 +0000 (UTC)
Organization: : : :
Lines: 31
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
References: <i9ejp1$aar$1@news.dialog.net.pl> <i9emb9$930$1@news.onet.pl>
<4cbc1302$1@news.home.net.pl>
<4cbc8180$0$22796$65785112@news.neostrada.pl> <i9i09e$o08$1@news.mm.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<8...@m...uni-berlin.de>
<s...@f...lasek.waw.pl> <i9i7t2$fe0$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 213-238-79-185.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1287432204 19658 213.238.79.185 (18 Oct 2010 20:03:24 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 18 Oct 2010 20:03:24 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:597624
[ ukryj nagłówki ]dziadek Ben napisał:
>>> trzeba by było wyciągać akumulator i rozdzielacz.
>
>> Chodzi [...] o produkcję takich inżynierskich bubli. To powinno
>> być ustawowo zabronione.
>
> Obserwując, w jakim kierunku zmierza ustawodawstwo UE spodziewam
> się raczej, że ustawowo zabroniona będzie naprawa czegokolwiek
> własnymi siłami (czytaj: "tymy ręcamy").
Jedno z drugim ma bardzo luźny związek. Nieważne któremy rencamy,
ale żarówkę powinno dać się wymienić w dwie minuty na pasie awaryjnym
autostrady. Bez zdejmowania kół, wyciągania silnika, ładowania wozu
na lawetę itd. Ja wiem, że to jest spowodowane pazernością producenta,
a nie nieuctwem inżynierów (swoją drogą inżynier kiedyś wiedział co
to "etyka zawodowa" i na pewne rzeczy nie dawał się namówić). Ale to
jest po prostu nie-bez-piecz-ne! Dlatego powinno być zabronione.
Jarek
PS
Na Ukrainie jest obowiązek wożenia w samochodzie zapasowych żarówek.
Wiem, prawo to słabo trzyma się realiów technicznych współczesnej
motoryzacji. Ale muszę przyzanać, że przynajmniej w tym punkcie
prawodawstwo ukraińskie stoi wyżej (bo nakazuje co trzeba) niż
prawodawstwo unijne (bo nie zabrania tego, co aż się prosi o zakazanie).
A Ukraina to jest właśnie ten kraj, co go tak bardzo w UE nie chcą.
--
Ilu inżynierów Volkswagena potrzeba, aby wymienić żarówkę?
Następne wpisy z tego wątku
- 18.10.10 22:00 J.F.
- 18.10.10 22:23 Jarosław Sokołowski
- 18.10.10 23:11 J.F.
- 18.10.10 23:46 Jarosław Sokołowski
- 19.10.10 18:14 Maciek
- 19.10.10 19:50 kk
- 19.10.10 20:05 Wmak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Portowanie CP/M
- radyjko
- Re: Basen i chłodzenie w w wentylacji mechanicznej
- Akumulatory VRLA
- ładowarka zmarła
- Podstawa bezpiecznikowa jako rozłącznik DC
- Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
- nawigacja satelitarna
- SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- Głośnik piezoelektryczny
- Mala autonomiczna kamera monitoringu
- czas na emeryturę i EB
- Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
- Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- HDMI
Najnowsze wątki
- 2024-07-10 Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- 2024-07-10 Droga dwukierunkowa
- 2024-07-10 Elektryki są fajne
- 2024-07-10 Elektryki są fajne :(
- 2024-07-09 USB -> jack
- 2024-07-10 Kompakt WC z montażem
- 2024-07-10 Gorąco za oknem, to napisałem piosenkę o grupowiczach
- 2024-07-09 Naprawa klimy przenośnej - czy to opłacalne?
- 2024-07-10 Białystok => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-07-10 Białystok => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-10 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-07-10 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-10 Warszawa => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-07-10 Warszawa => Projektant/Programista React Native <=
- 2024-07-10 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=