  • Data: 2010-10-18 20:03:24
    Temat: Re: LED w bezpieczniku samochodowym
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dziadek Ben napisał:

    > Obserwując, w jakim kierunku zmierza ustawodawstwo UE spodziewam
    > się raczej, że ustawowo zabroniona będzie naprawa czegokolwiek
    > własnymi siłami (czytaj: "tymy ręcamy").

    Jedno z drugim ma bardzo luźny związek. Nieważne któremy rencamy,
    ale żarówkę powinno dać się wymienić w dwie minuty na pasie awaryjnym
    autostrady. Bez zdejmowania kół, wyciągania silnika, ładowania wozu
    na lawetę itd. Ja wiem, że to jest spowodowane pazernością producenta,
    a nie nieuctwem inżynierów (swoją drogą inżynier kiedyś wiedział co
    to "etyka zawodowa" i na pewne rzeczy nie dawał się namówić). Ale to
    jest po prostu nie-bez-piecz-ne! Dlatego powinno być zabronione.

    Jarek

    PS
    Na Ukrainie jest obowiązek wożenia w samochodzie zapasowych żarówek.
    Wiem, prawo to słabo trzyma się realiów technicznych współczesnej
    motoryzacji. Ale muszę przyzanać, że przynajmniej w tym punkcie
    prawodawstwo ukraińskie stoi wyżej (bo nakazuje co trzeba) niż
    prawodawstwo unijne (bo nie zabrania tego, co aż się prosi o zakazanie).
    A Ukraina to jest właśnie ten kraj, co go tak bardzo w UE nie chcą.

    --
    Ilu inżynierów Volkswagena potrzeba, aby wymienić żarówkę?