  • 1. Data: 2010-10-15 21:28:38
    Temat: LED w bezpieczniku samochodowym
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    1. Przy wyłączonych odbiornikach w samochodzie "ucieka" prąd, od
    południa w sobotę w poniedziałek rano, rozrusznik "pyka", ale nie
    "kręci". Do bezpiecznika dolutowałem LED z rezystorem 1k, niestety, po
    włożeniu w gniazdo przerobionego LEDobezpiecznika, LED nie świeci, a
    prąd dalej "ucieka". Gdzie w Internecie znajdę schemat, jak do
    bezpiecznika dolutować LEDa, żeby przy przewodzącym bezpieczniku, np.
    20A, świecił się LED, natomiast przy braku przewodzenia LED nie
    "zapalał" się?
    2. Gdzie w Internecie znajdę schemat miniaturowego (możliwie
    najmniejszego gabarytowo) układu na tranzystorze, zasilacza
    12V/3V---20-50mA?

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2010-10-17 11:06:17
    Temat: Re: LED w bezpieczniku samochodowym
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Tata pisze:
    > 1. Przy wyłączonych odbiornikach w samochodzie "ucieka" prąd, od
    > południa w sobotę w poniedziałek rano, rozrusznik "pyka", ale nie
    > "kręci".
    odłącz klemę, podłącz pommiedzy akumulator a kleme amperomierz.
    odłączaj bezpieczniki po kolei, (to łatwe) a jak nie pomoze to odłącz
    kabel od alternatora (trudne, ale pomoze na 90%)

    > Do bezpiecznika
    którego?

    > dolutowałem LED z rezystorem 1k, niestety, po
    > włożeniu w gniazdo przerobionego LEDobezpiecznika, LED nie świeci,
    niby dlaczego miała by świecić? moze jak sie przepali to zaświeci, bo na
    dobrym - to niewiem jak by miała świecić.

    > prąd dalej "ucieka".
    a po wyjęciu bezpiecznika nie uciakał?

> [...]
    > 2. Gdzie w Internecie znajdę schemat miniaturowego (możliwie
    > najmniejszego gabarytowo) układu na tranzystorze, zasilacza
    w internecie niewiem, ale kup najtańszą ładowarkę samochodową, i masz
    gotowy układ. jednym rezystorem ustawisz żądane napięcie

    ToMasz

  • 3. Data: 2010-10-17 11:08:08
    Od: "kk" <...@...pl>

    > "kręci". Do bezpiecznika dolutowałem LED z rezystorem 1k, niestety, po
    > włożeniu w gniazdo przerobionego LEDobezpiecznika, LED nie świeci, a

    Tak to działać nie będzie.
    Najprościej to użyć amperomierza zamiast bezpiecznika lub żaróweczki 12 V
    odpowiedniej mocy.

  • 4. Data: 2010-10-17 11:23:15
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Tata" <k...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gniazdo przerobionego LEDobezpiecznika, LED nie świeci, a prąd dalej
    > "ucieka". Gdzie w Internecie znajdę schemat, jak do

    Ni ma prawa świecić jak bezpiecznik dobry.

    Weź amperomierz w łapki i tak szukaj, bo jak 2 dni ucieka to są to upływy
    kilkaset mA (żarówka cały czas w bagażniku świeci może?).

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2010-10-17 16:18:00
    Od: "Andrzej K" <k...@x...wp.pl>

    A może akumulator skończyl żywot
    Andrzej

  • 6. Data: 2010-10-17 19:08:58
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sun, 17 Oct 2010 18:18:00 +0200, Andrzej K napisał:
    > A mo?e akumulator sko?czyl ?ywot

    A może to Citroen C5 z zepsutymi czujnikami położenia ;-) ?

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 7. Data: 2010-10-18 09:27:11
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Weź amperomierz w łapki i tak szukaj, bo jak 2 dni ucieka to są to upływy
    > kilkaset mA (żarówka cały czas w bagażniku świeci może?).

    Od pewnego czasu podejrzewamy, że to nie muszą być upływy, a mogą być błędy
    w oprogramowaniu.
    Dwuletnie doświadczenie z dwoma S-Maxami. Każdy zaliczył w tym czasie tak z
    5 sytuacji, że rano - pusto w akumulatorze, a nie ma podstaw, aby winić
    akumulator, zostawione na noc światła (przełączniki mamy na stałe w pozycji,
    że światła gasną po wyłączeniu kluczyka), czy ujemny bilans - zdarzało się
    to na przykład po przejechaniu 200km, potem trochę dłużej otwarty sam
    bagażnik, potem zamknięcie i rano .. zonk.
    A, że te samochody "żyją" jeszcze po wyłączeniu to fakt - po jakimś czasie
    coś tam się w środku przekręca, coś pyka. Jak zmieniam żarówkę w reflektorze
    to mimo wyjętego kluczyka w ciągu tych kilkunastu minut kilka razy słychać
    jakieś manewry przekaźnikowo-silniczkowe.
    Gdybym miał wybór wolałbym samochód, który po wyłączeniu kluczyka jest po
    prostu wyłączony, a nie zajmuje się oświetlaniem mi sznurowadeł, a potem nie
    wiem czym. Ale wygląda na to, że taki wybór już jest chyba niemożliwy.
    P.G.

  • 8. Data: 2010-10-18 17:18:54
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > Od pewnego czasu podejrzewamy, że to nie muszą być upływy, a mogą być
    > błędy w oprogramowaniu.

    Mój kolega, posiadacz jakiegoś francuskiego cudaka, szukał co może być
    przyczyną braku działania jednego z urządzeń. Jeżeli ktoś jest
    zainteresowany, to jutro zapytam o szczegóły.
    Wyjmował po kolei bezpieczniki i sprawdzał je miernikiem. Mógł inaczej,
    np. sprawdzając napięcie ale to już szczegół. Po sprawdzeniu kompletu
    chciał odpalić, przekręca kluczyk a tu zima. Skasował zawartość pamięci
    komputera sterującego. Przynajmniej tak to potem opisał. Miał do wyboru
    albo lawetę i wizytę w autoryzowanym serwisie albo poszukiwania kogoś,
    kto potrafi zaprogramować jego komputer. Znalazł jakiegoś grzebaka,
    który mu to zrobił, więc jakoś nie musiał brać kredytu :-)
    Piszę dosć ogólnie, bo mnie nie interesowały szczegóły typu marka wozu i
    nie wnikam, czy przypadkiem nie zrobił gdzieś zwarcia, które skasowało
    pamięć. Ciekawe czy chwilowe odłączenie zasilania potrafi faktycznie
    unieruchomić komputer sterujący? To jak w takim samochodzie wymienić
    akumulator? O ile oczywiście przyczyna awarii komputera nie była
    zupełnie inna a tylko przypadkiem się nałożyła na jego działalność.
    Maciek

  • 9. Data: 2010-10-18 17:29:38
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 18-10-2010 19:18, Maciek napisał/a:
    > To jak w takim samochodzie wymienić akumulator?

    Jak to jak? W autoryzowanym serwisie ;-)

    PS. doszło do tego, że w niektórych samochodach, samemu nie da się w
    warunkach "domowych/garażowych" wymienić żarówki H4.

    --
    Cz.

  • 10. Data: 2010-10-18 17:50:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Czarek napisał:

    > Jak to jak? W autoryzowanym serwisie ;-)
    >
    > PS. doszło do tego, że w niektórych samochodach, samemu nie da
    > się w warunkach "domowych/garażowych" wymienić żarówki H4.

    No właśnie. Doszło. A ja po to kupuję samochód, by dojeżdżać,
    a nie dochodzić.

    Jarek

    PS
    Czy już jest tak, że jak się przepali na drodze, to wezwana
    pomoc holuje auto na lawecie do serwisu w celu wymiany żarówki?
    Bo przecież w warunkach drogowych/poboczowych wymienić jeszcze
    trudniej, a z przepaloną żarówka jeździć nie wolno.