  • Data: 2020-05-27 15:04:16
    Temat: Re: Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?... OT
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 27.05.2020 o 14:13, J.F. pisze:

    >Nie. Jest tylko światło niskociśnieniowej lampy sodowej. Żółte,
    >monochromatyczne.

    Czy 50 lat temu to nie byla zarowka, ewentualnie z zoltym filtrem ?

    Ta skrecalnosc zalezy od dlugosci fali ? Szczegolnie dla cukru?

    Wersja LED
    https://danlab.pl/nasze-produkty/badania-wlasciwosci
    /polarymetry/polarymetr-kolowy/

    LED raczej nie maja waskich prazkow, tu jeszcze "z filtrem".
    Ale moze tylko kobiety widza rozne odcienie w tym prazku :-)

    P.S. https://www.youtube.com/watch?v=s3viNuVxSqo

    >Nie wiem, nigdy nie byłem kobietą.

    Ja tez nie, ani daltonista. Za to czasem mnie pytali - jak widzi
    krotkowidz bez okularow ?

    J.