  • Data: 2010-09-02 06:58:58
    Temat: Re: Koniec zarowek
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-02 01:28, Pszemol pisze:

    > Myślę że na tej samej zasadzie należy zezwolić na handel żywym towarem,
    > niewolnikami i narkotykami. Po co komu zakazy? Chcą płacić? Ich
    > pieniądze...

    To było poważnie czy udzieliło Ci się jakieś dziwne poczucie humoru?
    Jeśli to pierwsze, to radzę korzystanie z innego źródła informacji niż
    lokalny proboszcz. :> Bo od razu skojarzyło mi się z dwójką ignorantów
    we franciszkańskich habitach:
    http://bezsloganu.blog.onet.pl/Zlo-liberalizmu,2,ID4
    11512251,n
    Nie wiem czy to po prostu skrajni ignoranci czy raczej propagandziści,
    którzy próbują zniechęcić owieczki do idei liberalizmu poprzez używanie
    tej nazwy w stosunku do wymyślonej przez siebie, sztucznej rzeczywistości.

    Jakby ci to najprościej wyjaśnić, żebyś zrozumiał...? :) Liberalizm
    gospodarczy to nie jest żadna "róbta co chcecta", nie oznacza anarchii i
    braku prawa. Granicę łatwo wyznaczyć wedle zasady "twoja wolność kończy
    się tam, gdzie zaczyna się wolność innych ludzi". Nie wiem skąd
    przyszedł Ci do głowy ten handel żywym towarem i niewolnictwo - to wiąże
    się z porywaniem ludzi i odbieraniem im osobistej wolności i nie może
    być legalne w rzeczywistości państwa liberalnego, tak samo jak kradzież
    czy napad z bronią w ręku.

    Co do narkotyków to tak. Moim zdaniem powinny być legalnie dostępne, a
    samo zażywanie nie powinno być przestępstwem. Państwu nic do tego czym
    DOROSŁY obywatel szprycuje SWÓJ organizm, w SWOIM własnym domu, za SWOJE
    własne pieniądze. To samo państwo dopuszcza (i wręcz czerpie z tego
    niemałe dochody) do obrotu bardzo niebezpieczny i uzależniający alkohol
    etylowy i rakotwórcze wyroby tytoniowe. Widzę tutaj pewien brak
    konsekwencji. ;)

    > Zlikwidowac tez mandaty za jazde na czerwonym swietle i za predkosc!
    > Chca sie zabic - niech sie zabijaja.

    Chcą zabić siebie? Proszę bardzo - droga wolna.
    Problem z nadmierną prędkością jest taki, że ci idioci depczący po
    pedale gazu sprowadzają niebezpieczeństwo na INNYCH użytkowników drogi i
    pieszych na chodnikach. Pamiętasz? "Twoja wolność kończy się tam, gdzie
    zaczyna się wolność innych".

    > Zrozum, że te zakazy to efekt jakichś szerszych planów do zrealizowania.
    > Planów które powinieneś znać w przypadku żarówek: oszczędność energii.

    Taa... A ja zawsze myślałem, że konsumpcja jest dobra dla gospodarki, bo
    nakręca koniunkturę. Ludzie zużywają więcej prądu - więcej pieniędzy
    przepływa przez sektor energetyczny, dzięki temu może on sobie pozwolić
    na nowe inwestycje, badania, instalowanie nowych technologii.
    Ja podejrzewam raczej zwykły lobbing, ze strony dwóch grup:
    1) Producenci nowszych (droższych) źródeł światła, którym nie podobała
    się wolnorynkowa konkurencja z tańszymi, tradycyjnymi.
    2) Zielonych, lewackich oszołomów, co to im się nie podoba życie w
    warunkach oferowanych przez cywilizację techniczną. Wydaje im się, że
    zanim wybudowano fabryki i zelektryfikowano Europę ludzie żyli w jakiejś
    szczęśliwej hipisowskiej komunie - w przyjaśni z sarenkami i zajączkami
    kicającymi po kwiecistej łączce. Niczym w filmach Disney'a. ;) To
    szczególnie trudny przypadek - za nic takiemu nie wyjaśnisz, że realia
    codziennego życia naszego prapradziadka nie były wcale takie różowe. Ale
    co poradzisz? To człowiek, który przez trzydzieści lat stał z
    transparentem na placu budowy każdej kolejnej elektrowni atomowej, a
    teraz biadoli - jak to kominy dymią i zatruwają środowisko. ;)