  • 1. Data: 2010-09-01 18:05:31
    Temat: Koniec zarowek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    My tu sobie gadu gadu, a Europa dokonala kolejnego kroku naprzod -
    zakaz sprzedazy siegnal zarowek 75W.

    Hm, na wyciaganie wnioskow troche za wczesnie - zapas zarowek w
    szafce mi sie nie skonczyl :-)

    Musze tylko swierdzic ze po poczatkowych kombinacjach - teraz widze
    w sklepie tylko zarowki wstrzasoodporne, po 3-4 zl sztuka.

    Hm - one maja obnizona temperature ? No to jak niektorzy kupia to
    beda zuzywac wiecej pradu przez dluuuugie kolejne lata :-)

    --
    J.

  • 2. Data: 2010-09-01 18:14:42
    Temat: Re: Koniec zarowek
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    J.F. wrote:

> [...]
    >
    > Hm - one maja obnizona temperature ? No to jak niektorzy kupia to
    > beda zuzywac wiecej pradu przez dluuuugie kolejne lata :-)

    mi osobiscie najbardziej brakuje tych 'najwiekszych kalibrow' -
    150,200,300W... placilo sie pare ziko, wkrecalo i swiatlo w piwnicy czy
    garazu bylo na lata... teraz trzeba oprawke do halogena, zarnik, i juz ponad
    10 ziko za najtanszy kicz, a jak chce sie cos co sie nie rozsypie za miesiac
    to i 20 :/ no i charakterystyka kierunkowa, nie ma ze 'zarowka pod sufitem'.

    swoja droga dziwne ze jeszcze nie wpadli na to ze przeciez im ciemniejszej
    farby/tapety/mebli ktos uzyje, tym wieksze zarowki wkreca. wiec moze kolejny
    postep - tylko jasne farby, najlepiej srebzanki ? :P a na czarne kolory
    BAN.

    i juz widze rzesze malkontentow malujacych na przekor unii cale mieszkania
    na czarno ;)

  • 3. Data: 2010-09-01 18:16:52
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    Gdzieś wyczytałem, że co prawda żarówki
    tradycyjne nie będą mogły być sprzedawane
    do zastosowań domowych, ale nadal będą
    mogły być sprzedawane np. dla warsztatów.
    Nie wiem, czy to prawda.

    Robbo

  • 4. Data: 2010-09-01 18:30:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-09-01 20:16, Robbo wrote:
    > ale nadal będą
    > mogły być sprzedawane np. dla warsztatów.

    Komu bedzie sie opłacało produkowac śladowe ilości w aktualnej cenie?

  • 5. Data: 2010-09-01 18:40:25
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:4c7e9898$0$21007$65785112@news.neostrada.pl,
    Robbo <y...@m...com> nabazgrał:
    > Gdzieś wyczytałem, że co prawda żarówki
    > tradycyjne nie będą mogły być sprzedawane
    > do zastosowań domowych, ale nadal będą
    > mogły być sprzedawane np. dla warsztatów.
    > Nie wiem, czy to prawda.

    Zapewne dla ściśle określonych rodzajów DG.
    Wykaz będzie w rozporzadzeniu własciwego ministra (co roku inny ;)
    Do sklepu z zaświadczeniem z US i ZUS.
    Nie wiem co z rolnikami :(

    --
    Włodek

  • 6. Data: 2010-09-01 18:41:00
    Od: Bronek (bryx) Tatukł <b...@k...com>

    J.F. wrote:

> [...]
    >
    > Hm - one maja obnizona temperature ? No to jak niektorzy kupia to
    > beda zuzywac wiecej pradu przez dluuuugie kolejne lata :-)

    Gdzies widzialem prosbe Polskiego Tow Elektryków i Energetyków by nie
    wprowadzali tego zakazu. Niestety nie mam linku.

  • 7. Data: 2010-09-01 19:15:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > w sklepie tylko zarowki wstrzasoodporne, po 3-4 zl sztuka.
    >
    > Hm - one maja obnizona temperature ?

    Chyba nie, bo niby dlaczego?

    > No to jak niektorzy kupia to beda zuzywac wiecej pradu przez
    > dluuuugie kolejne lata :-)

    Zamiast setki kupią dwie sześćdziesiątki, te jeszcze można sprzedawać.
    W elektrowni się ucieszą.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2010-09-01 19:18:52
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > Chyba nie, bo niby dlaczego?

    > Zamiast setki kupią dwie sześćdziesiątki, te jeszcze można sprzedawać.
    > W elektrowni się ucieszą.

    Chyba za rok wchodzi zakaz sześćdziesiątek.

    MD

  • 9. Data: 2010-09-01 19:30:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Chyba za rok wchodzi zakaz sześćdziesiątek.

    Wiem, a w następnym roku czterdziestek i tak dalej. Ale ja nie wiem co
    będzie dalej. Być może jak już wyeliminują wszystkie, to zakaz odwołają.
    I znowu pojawią się setki i dwusetki. Oczywiście w nowych cenach. To by
    było całkiem logiczne. Ale być może będzie zupełnie inaczej.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2010-09-01 19:34:46
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-09-01 21:18, Mario pisze:

    > Chyba za rok wchodzi zakaz sześćdziesiątek.

    BTW był taki patent z żarówką przy restaurowaniu starych odbiorników
    lampowych. Jeśli radio przeleżało czterdzieści lat na nieizolowanym
    termicznie strychu (albo w wilgotnej piwnicy) po raz pierwszy włączało
    się je w szeregu z żarówką. Jeśli w środku było jakieś zwarcie - żarówka
    świeciła jasnym światłem. Jeśli nie - co najwyżej się żarzyła.
    Ktoś wie jaka była minimalna moc żarówki potrzebnej do takich
    zastosowań? Powinienem już teraz poszukać kilku 75W na zapas? ;)

    BTW gdy słuchałem bzdur, jakie pletli w mediach przy tej okazji, to aż
    mi się w głowie zakręciło. Może niech sami spróbują sobie oświetlać domy
    "żarówkami" LEDowymi. Najlepiej jeszcze niech czytają przy tym książki. ;)
    Do świetlówek się przyzwyczaiłem, jednak ciągle uważam, iż standardowe
    żarówki dają najładniejsze i najbardziej przyjemne dla oka światło.

    I jeszcze jedna uwaga. Tak w liceum zdawało mi się, ze Unia Europejska
    kieruje się zasadami liberalizmu. Te zakazy coraz bardziej zaczynają mi
    przypominać socjalizm. Ludzie chcą kupować żarówki - powinni móc je
    kupować (zgodnie z zasadą popytu i podaży). Chcą płacić więcej za prąd?
    Ich pieniądze - ich sprawa.