  • Data: 2010-09-02 10:07:49
    Temat: Re: Koniec zarowek
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-02 11:40, Michoo pisze:

    > Życie nie jest takie proste. Moja wolność do dźgnięcia człowieka kończy
    > się tam gdzie zaczyna się wolność tego człowieka do życia, czy wolność
    > człowieka do życia kończy się tam gdzie zaczyna się moja wolność do
    > swobodnego machania nożem kuchennym?

    No i właśnie opisałem to co mówiłem z punktów widzenia umieszczonych po
    różnych stronach tej samej granicy. ;) Słowem - machaj sobie nożem jak
    chcesz (zwłaszcza w swoim własnym domu) ale dźgnąć możesz nim co
    najwyżej siebie (tudzież napastnika w obronie własnej osoby, rodziny lub
    własności). Nie istnieje coś takiego jak "twoja wolność dźgnięcia innej
    osoby".

    > Wystarczy umowa "Ja taki i taki w przypadku nie spłacenia kredytu

    Czyli de facto przywłaszczenia sobie cudzej własności. Chyba nie
    uważasz, że takie coś powinno uchodzić na sucho?

    > zobowiązuję się do nieodpłatnej pracy rzez xx lat na rzecz yy" - to jest
    > w duchu liberalnym i prowadzi się de facto do niewolnictwa.

    Nie. Prowadzi do SPŁACENIA DŁUGU. Chociaż to kiepskie rozwiązanie. Już
    lepiej tradycyjnie - komornik zajmujący 25% każdej wypłaty na poczet
    długu. A chyba nie powiesz mi, że tacy dłużnicy są niewolnikami w 25%?

    Zresztą w wymienionym przez Ciebie przykładzie delikwent sam, świadomie
    zdecydował się ponieść takie ryzyko. Niewolnictwem można by nazwać
    sytuację, kiedy banda dresów z sąsiedniego miasta zrobiłaby mu napad na
    dom, zabiła/okaleczyła zdolnych do obrony a jego WZIĘŁA W NIEWOLĘ i
    zmusiła do darmowej pracy w ogródku.

    Wedle twojej logiki niewolnikiem jest każdy, kto narobi sobie długów a
    potem ponosi konsekwencje swoich nierozważnych decyzji.