  • Data: 2010-09-02 09:40:34
    Temat: Re: Koniec zarowek
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.09.2010 08:58, Atlantis pisze:
    > Granicę łatwo wyznaczyć wedle zasady "twoja wolność kończy
    > się tam, gdzie zaczyna się wolność innych ludzi".
    Życie nie jest takie proste. Moja wolność do dźgnięcia człowieka kończy
    się tam gdzie zaczyna się wolność tego człowieka do życia, czy wolność
    człowieka do życia kończy się tam gdzie zaczyna się moja wolność do
    swobodnego machania nożem kuchennym?

    > Nie wiem skąd
    > przyszedł Ci do głowy ten handel żywym towarem i niewolnictwo - to wiąże
    > się z porywaniem ludzi i odbieraniem im osobistej wolności i nie może
    > być legalne w rzeczywistości państwa liberalnego,

    Wystarczy umowa "Ja taki i taki w przypadku nie spłacenia kredytu
    zobowiązuję się do nieodpłatnej pracy rzez xx lat na rzecz yy" - to jest
    w duchu liberalnym i prowadzi się de facto do niewolnictwa.

    Zarówno z konserwatyzmem jak i liberalizmem można bardzo łatwo przegiąć.

    Michoo