  • Data: 2010-09-02 07:16:05
    Temat: Re: Koniec zarowek
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:i5m4k6$a8h$1@news.onet.pl...
    > My tu sobie gadu gadu, a Europa dokonala kolejnego kroku naprzod - zakaz
    > sprzedazy siegnal zarowek 75W.

    > Hm, na wyciaganie wnioskow troche za wczesnie - zapas zarowek w szafce mi
    > sie nie skonczyl :-)
    >
    > Musze tylko swierdzic ze po poczatkowych kombinacjach - teraz widze w
    > sklepie tylko zarowki wstrzasoodporne, po 3-4 zl sztuka.
    >
    > Hm - one maja obnizona temperature ? No to jak niektorzy kupia to beda
    > zuzywac wiecej pradu przez dluuuugie kolejne lata :-)

    W lecie używam w domu bardzo mało oświetlenia bo dzień długi. W zimie
    natomiast żarówka tradycyjna oprócz światła daje mi jeszcze trochę ciepła.
    Ciepło to uwolnione jest w domu więc o tyle mniej zużywam gazu do ogrzewania
    a inni prądu, węgla czy czego tam jeszcze się chce palic.
    Słtuczona żarówka tradycyjna poza możłiwymi drobnymi skaleczeniami jest
    bezpieczna, zajmuje niewiele miejsca w śmietniku. Jej produkcja jest prosta
    i nieszkodliwa dla środowiska, już ponad 100 lat temu potriafiono się uporać
    z tą technologią czego absolutnie nie można powiedzieć o sporo cięższej
    świetlówce "energoszczędnej" wykonanej z niebezpiecznych materiałów przez co
    nie można jej ot tak wywalić do kosza.
    Transport cięższych świetlówek to około 3-4 razy więcej zużytego paliwa niż
    w przypadku tradycyjnych.
    Rozbita świetlówka ponoć zatruwa 2,5m3 wody a wrzucona do studni jest
    bardzo niebezpieczna.

    Marek