  • Data: 2018-05-05 17:08:14
    Temat: Re: Kamerka samochodowa raz jeszcze
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-05 o 16:12, Kviat pisze:

    > Dzięki za zainteresowanie.
    > Poszperałem jeszcze i najbardziej mnie zmartwił w rejestratorach
    > samochodowych praktycznie brak baterii. Albo bateria zapewniająca pracę
    > przez maks kilka minut, albo kondensator, który w ogóle nie pozwala na
    > działanie bez dostępu zasilania. Co mocno zawęża funkcjonalność tylko do
    > samochodu.

    To akurat nie jest "problemem" natury marketingowej czy widzimisię
    producenta. Też się kiedyś tą kwestią zainteresowałem. Pomierzyłem prąd
    czerpany przez 3 różne kamery i wyszło mi średnio 0.3A a dla duala 0.5A.
    Jeśli akumulator miałby podtrzymać pracę przez np. 1h, to powinien mieć
    pojemność przynajmniej 0.3Ah. Tymczasem wymiary geometryczna popularnego
    akumulatora 0.2Ah to 2x3x0.5cm. Wyobraź sobie jak duży musiałby być
    akumulator zapewniający dłuższą pracę kamery. Kamera też musiałaby być
    większa tym samym. Generalnie akumulator obecnie służy jedynie do tego
    by nie uszkodzić ostatniego zapisu po odłączeniu zasilania zewnętrznego.
    I tak to traktuj.

    Prze współczesnej technologii musimy się pogodzić z takim stanem rzeczy.
    Są kamery - jak moja - które posiadają moduł o kosmicznej cenie kilkuset
    zł, zapewniający pracę na parkingu przez długi czas. Taki powerbank z
    elementami logiki.

    W swoim aucie dorobiłem układ elektroniczny podający kamerze zasilanie z
    akumulatora na parkingu i wyłączający je po uruchomieniu i wyłączeniu
    silnika. Wyszło sporo taniej.

    Mnie bardziej zastanawia czemu w standardowym wyposażeniu aut nie ma
    kamer. Nie byłoby trzeba kombinować.

    > "Tryb samochodowego rejestratora jazdy
    > Kamera SJ5000x może być z powodzeniem wykorzystana także w charakterze
    > rejestratora jazdy, bowiem posiada dedykowany tryb samochodowy z funkcją
    > autostartu, tryb nagrywania w pętli, tryb detekcji ruchu, a także
    > nienaganną jakość nagrań w nocy."
    > Można też regulować kąt widzenia od 70 do 170.

    Ale on ma akumulator 900mAh zaledwie. To wielokrotnie mniej niż w
    zwykłej kamerze samochodowej - skoro tym się martwisz (niepotrzebnie).
    Co do jakości, generalnie: im większa matryca przy danej rozdzielczości
    tym lepiej. Co za tym idzie obiektyw też będzie większy a kamera także.
    Gdzieś trzeba wypośrodkować.

    > Jak się jeździ gdzieś dalej,
    > to zabawki i tak trzeba zabierać z samochodu, więc ograniczenie ich
    > ilości ma swoje zalety.
    >
    > To dobry/zły pomysł?

    Jestem zdania, że wszystko z umiarem. Nie po to kamerę kupuję by jej nie
    używać. Mam ją na stałe osadzoną. W ten sposób szkody parkingowe mam
    uwiecznione. Kamera na siebie zapracowała. Druga strona medalu jest
    taka, że np. kolega podróżujący do Szczecina nauczył się zabierania
    wszelkich zabawek bo ponoć tam znikają bardzo szybko wraz szybą boczną.
    Ciężko wyczuć co lepsze. W miastach masz Mobiparking z opcją
    ubezpieczenia - jakby co. Trzeba kombinować.

    Masz rację by nie obwieszać przedniej szyby licznymi gadgetami, głównie
    ze względów bezpieczeństwa. Ku mojemu zdumieniu, nawet na tej grupie są
    osoby, którym to nie przeszkadza. W końcu mamy 500+ więc jedno
    przejechane dziecko w te czy we wte nie robi różnicy :-D Starałem się
    rozwiązać ten problem lecz nie udało mi się w 100%. Potrzebowałem mieć
    kamerę, nawigację prowadzącą przez miejskie korki i Yanosika.
    Kombinowałem z Yanosikiem DVR ale to była wielka wtopa. Smartfon robiący
    za kamerę, nawigację i Yanosika jednocześnie - też niedobrze, choć
    jakość nagrywania ma czasem znacznie lepszą od kamer samochodowych. Tu
    chodziło o zbyt duże wymiary przy konieczności powieszenia go w polu
    widzenia (ze względu na kamerę). Ostatecznie stanęło na tym, że mam
    kamerę "dual" za lusterkiem wstecznym (nie ma jej w polu widzenia) i
    smartfona z nawigacją (Naviexpert) i Yanosikiem w dolnym lewym narożniku
    szyby - również ani kawałka asfaltu nie przysłania. Smartfona zabieram a
    kamerę zostawiam włączoną. Niech zarabia.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek