-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kamerka samochodowa raz jeszcze
Date: Sat, 5 May 2018 17:08:14 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 78
Message-ID: <pckhd3$4u0$1@node1.news.atman.pl>
References: <5aec86a0$0$31371$65785112@news.neostrada.pl>
<pcifbp$5jt$1@node1.news.atman.pl>
<5aedbbe9$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1525532899 5056 89.69.207.111 (5 May 2018 15:08:19 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 5 May 2018 15:08:19 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.7.0
In-Reply-To: <5aedbbe9$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2630716
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-05-05 o 16:12, Kviat pisze:
> Dzięki za zainteresowanie.
> Poszperałem jeszcze i najbardziej mnie zmartwił w rejestratorach
> samochodowych praktycznie brak baterii. Albo bateria zapewniająca pracę
> przez maks kilka minut, albo kondensator, który w ogóle nie pozwala na
> działanie bez dostępu zasilania. Co mocno zawęża funkcjonalność tylko do
> samochodu.
To akurat nie jest "problemem" natury marketingowej czy widzimisię
producenta. Też się kiedyś tą kwestią zainteresowałem. Pomierzyłem prąd
czerpany przez 3 różne kamery i wyszło mi średnio 0.3A a dla duala 0.5A.
Jeśli akumulator miałby podtrzymać pracę przez np. 1h, to powinien mieć
pojemność przynajmniej 0.3Ah. Tymczasem wymiary geometryczna popularnego
akumulatora 0.2Ah to 2x3x0.5cm. Wyobraź sobie jak duży musiałby być
akumulator zapewniający dłuższą pracę kamery. Kamera też musiałaby być
większa tym samym. Generalnie akumulator obecnie służy jedynie do tego
by nie uszkodzić ostatniego zapisu po odłączeniu zasilania zewnętrznego.
I tak to traktuj.
Prze współczesnej technologii musimy się pogodzić z takim stanem rzeczy.
Są kamery - jak moja - które posiadają moduł o kosmicznej cenie kilkuset
zł, zapewniający pracę na parkingu przez długi czas. Taki powerbank z
elementami logiki.
W swoim aucie dorobiłem układ elektroniczny podający kamerze zasilanie z
akumulatora na parkingu i wyłączający je po uruchomieniu i wyłączeniu
silnika. Wyszło sporo taniej.
Mnie bardziej zastanawia czemu w standardowym wyposażeniu aut nie ma
kamer. Nie byłoby trzeba kombinować.
> "Tryb samochodowego rejestratora jazdy
> Kamera SJ5000x może być z powodzeniem wykorzystana także w charakterze
> rejestratora jazdy, bowiem posiada dedykowany tryb samochodowy z funkcją
> autostartu, tryb nagrywania w pętli, tryb detekcji ruchu, a także
> nienaganną jakość nagrań w nocy."
> Można też regulować kąt widzenia od 70 do 170.
Ale on ma akumulator 900mAh zaledwie. To wielokrotnie mniej niż w
zwykłej kamerze samochodowej - skoro tym się martwisz (niepotrzebnie).
Co do jakości, generalnie: im większa matryca przy danej rozdzielczości
tym lepiej. Co za tym idzie obiektyw też będzie większy a kamera także.
Gdzieś trzeba wypośrodkować.
> Jak się jeździ gdzieś dalej,
> to zabawki i tak trzeba zabierać z samochodu, więc ograniczenie ich
> ilości ma swoje zalety.
>
> To dobry/zły pomysł?
Jestem zdania, że wszystko z umiarem. Nie po to kamerę kupuję by jej nie
używać. Mam ją na stałe osadzoną. W ten sposób szkody parkingowe mam
uwiecznione. Kamera na siebie zapracowała. Druga strona medalu jest
taka, że np. kolega podróżujący do Szczecina nauczył się zabierania
wszelkich zabawek bo ponoć tam znikają bardzo szybko wraz szybą boczną.
Ciężko wyczuć co lepsze. W miastach masz Mobiparking z opcją
ubezpieczenia - jakby co. Trzeba kombinować.
Masz rację by nie obwieszać przedniej szyby licznymi gadgetami, głównie
ze względów bezpieczeństwa. Ku mojemu zdumieniu, nawet na tej grupie są
osoby, którym to nie przeszkadza. W końcu mamy 500+ więc jedno
przejechane dziecko w te czy we wte nie robi różnicy :-D Starałem się
rozwiązać ten problem lecz nie udało mi się w 100%. Potrzebowałem mieć
kamerę, nawigację prowadzącą przez miejskie korki i Yanosika.
Kombinowałem z Yanosikiem DVR ale to była wielka wtopa. Smartfon robiący
za kamerę, nawigację i Yanosika jednocześnie - też niedobrze, choć
jakość nagrywania ma czasem znacznie lepszą od kamer samochodowych. Tu
chodziło o zbyt duże wymiary przy konieczności powieszenia go w polu
widzenia (ze względu na kamerę). Ostatecznie stanęło na tym, że mam
kamerę "dual" za lusterkiem wstecznym (nie ma jej w polu widzenia) i
smartfona z nawigacją (Naviexpert) i Yanosikiem w dolnym lewym narożniku
szyby - również ani kawałka asfaltu nie przysłania. Smartfona zabieram a
kamerę zostawiam włączoną. Niech zarabia.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 05.05.18 17:42 ToMasz
- 05.05.18 18:11 e...@g...com
- 05.05.18 18:26 T.
- 05.05.18 19:20 Kviat
- 05.05.18 19:24 Kviat
- 05.05.18 20:42 Marek S
- 05.05.18 20:49 Marek S
- 05.05.18 20:51 J.F.
- 05.05.18 21:05 kk
- 05.05.18 22:28 m4rkiz
- 05.05.18 22:33 m4rkiz
- 05.05.18 22:41 Marek S
- 05.05.18 22:54 m4rkiz
- 05.05.18 22:54 Chris
- 06.05.18 00:10 Kviat
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-05 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-05 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-05 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-05 Zaniepokojeni mieszkańcy
- 2025-03-05 Ile pieniędzy ma bank?
- 2025-03-05 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (Angular13+) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-05 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-05 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-05 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=