  • Data: 2018-05-05 19:20:11
    Temat: Re: Kamerka samochodowa raz jeszcze
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-05 o 17:08, Marek S pisze:

    > To akurat nie jest "problemem" natury marketingowej czy widzimisię
    > producenta. Też się kiedyś tą kwestią zainteresowałem. Pomierzyłem prąd
    > czerpany przez 3 różne kamery i wyszło mi średnio 0.3A a dla duala 0.5A.
    > Jeśli akumulator miałby podtrzymać pracę przez np. 1h, to powinien mieć
    > pojemność przynajmniej 0.3Ah. Tymczasem wymiary geometryczna popularnego
    > akumulatora 0.2Ah to 2x3x0.5cm. Wyobraź sobie jak duży musiałby być
    > akumulator zapewniający dłuższą pracę kamery.

    Jakoś te kamery sportowe dają radę i gabaryty nie przeszkadzają.

    > Kamera też musiałaby być
    > większa tym samym. Generalnie akumulator obecnie służy jedynie do tego
    > by nie uszkodzić ostatniego zapisu po odłączeniu zasilania zewnętrznego.
    > I tak to traktuj.

    Jasne. Na stronkach o rejestratorach czytałem już to wyjaśnienie.

    > Prze współczesnej technologii musimy się pogodzić z takim stanem rzeczy.

    Moim zdaniem nie :) Nie przemawia to do mnie, bo w kamerkach sportowych
    akumulatorki na te 1,5 czy 2 godziny pracy dało się zamontować. A
    rejestratory są często sporo większe.

    > Mnie bardziej zastanawia czemu w standardowym wyposażeniu aut nie ma
    > kamer. Nie byłoby trzeba kombinować.

    To dobre pytanie, ale znowu jaki rejestrator? Z nawigacjami fabrycznymi
    w samochodach też różnie bywa, o cenach aktualizacji map nie wspominając...

    > Ale on ma akumulator 900mAh zaledwie.

    Który wystarcza na te 1,5h, czy coś koło tego, nagrywania.
    I można mieć zapas. Wymiana to kilka sekund.

    > To wielokrotnie mniej niż w
    > zwykłej kamerze samochodowej - skoro tym się martwisz (niepotrzebnie).

    Chyba wielokrotnie więcej :)

    > Co do jakości, generalnie: im większa matryca przy danej rozdzielczości
    > tym lepiej. Co za tym idzie obiektyw też będzie większy a kamera także.
    > Gdzieś trzeba wypośrodkować.

    Tek kamerki małe są. Sensowne matryce zaczynają się od 12Mpix, a i z
    16Mpix też są w sensownej cenie.

    > Druga strona medalu jest
    > taka, że np. kolega podróżujący do Szczecina nauczył się zabierania
    > wszelkich zabawek bo ponoć tam znikają bardzo szybko wraz szybą boczną.
    > Ciężko wyczuć co lepsze.

    O to to :)
    Na trasie do Hiszpanii jest sporo przystanków, sporo różnych miast po
    drodze... nigdy nie wiadomo :)

    > Masz rację by nie obwieszać przedniej szyby licznymi gadgetami, głównie
    > ze względów bezpieczeństwa.

    I targania tych wszystkich zabawek z i do samochodu.

    Pozdrawiam
    Piotr