-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
Date: Wed, 2 Mar 2016 09:32:22 +0100
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 29
Message-ID: <nb68em$mu$1@usenet.news.interia.pl>
References: <5...@g...com>
<nb65iu$q1j$1@usenet.news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1456907542 734 83.15.205.22 (2 Mar 2016 08:32:22 GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 2 Mar 2016 08:32:22 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.6.0
In-Reply-To: <nb65iu$q1j$1@usenet.news.interia.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2577778
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2016-03-02 o 08:43, Artur Miller pisze:
> W dniu 2016-03-01 o 13:27, Michał pisze:
>> Tak przy czytaniu dyskusji odnośnie czujników ciśnienia - nasuwa mi
>> się takie pytanie:
>> jak kręci się niedopompowane koło?
>>
>> Teoretycznie jest mniejszy promień, więc ilość obrotów powinna być
>> większa od koła prawidłowo napompowanego.
>>
>> Ale dochodzi drugi czynnik: obwód opony - który jest stały. Opona
>> dotyka podłoża na większej długości "na flaku", niż opona dobrze
>> napompowana.
>>
>> Gdzieś więc chyba jest uślizg.
>
> nie ma. w miejscu styku opony z podłożem opona "rozchodzi" sie na boki,
> stąd mniejszy promień. liczy się promień w miejscu współpracy podłoża i
> opony, dalej to sobie może być dowolny.
>
Czyli bieżnik musiałby mieć uślizg względem podłoża - przecież się nie
kurczy, a jest powiązany z rantem, a ten z felgą. Zarówno w oponach
diagonalnych, jak i radialnych.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 02.03.16 10:06 s...@g...com
- 02.03.16 10:41 Adam
- 02.03.16 10:53 J.F.
- 02.03.16 11:35 s...@g...com
- 02.03.16 12:30 Zenek Kapelinder
- 02.03.16 14:27 J.F.
- 02.03.16 15:04 Zenek Kapelinder
- 02.03.16 16:30 J.F.
- 03.03.16 08:50 s...@g...com
- 06.03.16 07:26 Marcin N
- 06.03.16 10:01 J.F.
- 06.03.16 10:06 cef
- 06.03.16 10:15 RoMan Mandziejewicz
- 06.03.16 10:17 RoMan Mandziejewicz
- 06.03.16 13:08 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera