eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane kołoRe: Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
  • Data: 2016-03-06 10:15:10
    Temat: Re: Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello Artur,

    Wednesday, March 2, 2016, 8:43:26 AM, you wrote:

    >> Tak przy czytaniu dyskusji odnośnie czujników ciśnienia - nasuwa mi się takie
    pytanie:
    >> jak kręci się niedopompowane koło?
    >> Teoretycznie jest mniejszy promień, więc ilość obrotów powinna być większa od koła
    prawidłowo napompowanego.
    >> Ale dochodzi drugi czynnik: obwód opony - który jest stały. Opona dotyka podłoża
    na większej długości "na flaku", niż opona dobrze napompowana.
    >> Gdzieś więc chyba jest uślizg.
    > nie ma. w miejscu styku opony z podłożem opona "rozchodzi" sie na boki,
    > stąd mniejszy promień. liczy się promień w miejscu współpracy podłoża i
    > opony, dalej to sobie może być dowolny.

    Bzdura. Wojtek Borczyk przeprowadził doświadczenie, które dowiodło, że
    ważny jest obwód opony. Na 10 obrotach opony powstał błąd rzędu 1 cm
    (o ile pamiętam).

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: