eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło › Re: Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
  • Data: 2016-03-02 10:53:24
    Temat: Re: Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:nb50g3$e6v$...@u...news.interia.pl...
    W dniu 2016-03-01 o 14:12, J.F. pisze:
    >> Efekt gasienicy w czolgu.
    >> Felga robi jeden obrot, a obwod opony pol, to musi boczki rozrywac
    >> :-)

    >He, jakby felga była zdecydowanie mniejsza od średnicy wewnętrznej
    >opony, to tak by było. Ale tak nie jest.

    Wyobraz sobie opone bez bokow - sam pas zewnetrzny bieznika.
    I felge bedaca gladkim walcem. Felga niech ma obwod 1m, bieznik 2m.

    Felga przyciska bieznik do drogi, i poslizgu nie ma nigdzie.
    Pas bieznika robi za taki ruchomy dywanik.
    felga zrobila 1 obrot, auto przejechalo metr, bieznik jest
    przycisniety do drogi metr dalej, czyli zrobil pol obrotu.

    I byloby pieknie, tylko punkt felgi ktory byl wczesniej na dole, teraz
    tez jest na dole, a punkt bieznika ktory byl na dole, teraz jest na
    gorze.
    I bok ulegl rozerwaniu.

    Bok jest mocny, felga nie jest walcem, opona sie marszczy - ale z
    praktyki wiem, ze boki cierpia mocno.
    Tylko trudno powiedziec czemu - rozrywanie jak wyzej, czy zwykle
    giecie ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: