-
Data: 2016-03-02 10:06:10
Temat: Re: Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu środa, 2 marca 2016 09:32:23 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> W dniu 2016-03-02 o 08:43, Artur Miller pisze:
> > W dniu 2016-03-01 o 13:27, Michał pisze:
> >> Tak przy czytaniu dyskusji odnośnie czujników ciśnienia - nasuwa mi
> >> się takie pytanie:
> >> jak kręci się niedopompowane koło?
> >>
> >> Teoretycznie jest mniejszy promień, więc ilość obrotów powinna być
> >> większa od koła prawidłowo napompowanego.
> >>
> >> Ale dochodzi drugi czynnik: obwód opony - który jest stały. Opona
> >> dotyka podłoża na większej długości "na flaku", niż opona dobrze
> >> napompowana.
> >>
> >> Gdzieś więc chyba jest uślizg.
> >
> > nie ma. w miejscu styku opony z podłożem opona "rozchodzi" sie na boki,
> > stąd mniejszy promień. liczy się promień w miejscu współpracy podłoża i
> > opony, dalej to sobie może być dowolny.
> >
>
> Czyli bieżnik musiałby mieć uślizg względem podłoża - przecież się nie
> kurczy, a jest powiązany z rantem, a ten z felgą. Zarówno w oponach
> diagonalnych, jak i radialnych.
>
>
No i w praktyce ma.
Bo albo opona sie w końcu na feldze zacznie przesuwać albo sie od czasu do czasu
bieżnik podwinie.
A jak masz opony niedopompowane to po prostu bok opony będzie pracował i pośredniczył
pomiędzy większą średnicą bieżnika i mniejszą średnicą felgi.
Temat nie raz wałkowany tak samo jak temat z rondami.
Tak długo jak nie ma uslizgu na feldze czy bieżniku i bieznik sie nie podwija tak
długo nalezy sobie przeliczeniowo przyjąć średnice koła na taka jaka odpowiada
obwodowi bieznika.
Podobne tematy do filozofowania grupowego to:
"czy nitka sie zerwie" - rozważania relatywistyczne
"czy samolot poleci" - rozważania lotnicze w których udział bierze długa i szybka
taśma transmisyjna pod samolotem
"czy w gęstym ośrodku pływa sie szybciej"*
"czy woda z bąbelkami jest rzadsza i sie w niej tonie"*
"czy kwadratowe koła mają lepszą trakcję w terenie"*
I pewnie pare innych które akurat mi z głowy wyleciały.
*zaznaczone z gwiazdką były testowane przez pogromców mitów.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.03.16 10:41 Adam
- 02.03.16 10:53 J.F.
- 02.03.16 11:35 s...@g...com
- 02.03.16 12:30 Zenek Kapelinder
- 02.03.16 14:27 J.F.
- 02.03.16 15:04 Zenek Kapelinder
- 02.03.16 16:30 J.F.
- 03.03.16 08:50 s...@g...com
- 06.03.16 07:26 Marcin N
- 06.03.16 10:01 J.F.
- 06.03.16 10:06 cef
- 06.03.16 10:15 RoMan Mandziejewicz
- 06.03.16 10:17 RoMan Mandziejewicz
- 06.03.16 13:08 Zenek Kapelinder
- 06.03.16 21:33 re
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-10 Warszawa => Presales Engineer IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS