eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane kołoRe: Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
  • Data: 2016-03-06 10:01:09
    Temat: Re: Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sun, 6 Mar 2016 07:26:14 +0100, Marcin N napisał(a):
    > W dniu 2016-03-02 o 15:04, Zenek Kapelinder pisze:
    >> tarcie wewnetrzne w gumie jest wieksze przy flaku. Rosnie rowniez tarcie toczenia.
    Spusc powietrze i przejedz kilometr a potem dotknij reka opon. Ta bez powietrza
    bedzie cieplejsza. Poza tym drastycznie spada nosnosc opony co powoduje bardzo
    szybkie zuzycie bieznika na zewnetrzych czesciach opony. Nie ma zadnych uslizgow itp.
    >
    > MUSZĄ być uślizgi.
    > Sam fakt, że bieżnik szybko się zużywa - o tym świadczy.
    > Skoro niedopompowana opona (nie mówię o pełnym flaku) zmienia odległość
    > osi felgi od podłoża - to na styku: podłoże - opona MUSZĄ wystąpić
    > tarcia, które zużywają oponę w przyspieszonym tempie.

    Zauwaz ze i na napompowana opona jest sporo ugieta.

    > Oczywiście mówimy o zmianach średnicy rzędu milimetrów więc "na oko"
    > trudno to dojrzeć.

    A na pelnym flaku sprawa sie zmienia, bo felga dotyka bezposrednio
    beznika.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: