-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
Date: Tue, 1 Mar 2016 22:10:27 +0100
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 34
Message-ID: <nb50g3$e6v$1@usenet.news.interia.pl>
References: <5...@g...com>
<56d5953f$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1456866627 14559 83.15.205.22 (1 Mar 2016 21:10:27
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 1 Mar 2016 21:10:27 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.6.0
In-Reply-To: <56d5953f$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2577759
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2016-03-01 o 14:12, J.F. pisze:
> Użytkownik "Michał" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5c80ddf7-e35a-47ac-a156-1f1bd5dc619d@go
oglegroups.com...
>> Tak przy czytaniu dyskusji odnośnie czujników ciśnienia - nasuwa mi
>> się takie pytanie:
>> jak kręci się niedopompowane koło?
>> Teoretycznie jest mniejszy promień, więc ilość obrotów powinna być
>> większa od koła prawidłowo napompowanego.
>> Ale dochodzi drugi czynnik: obwód opony - który jest stały. Opona
>> dotyka podłoża na większej długości "na flaku", niż opona dobrze
>> napompowana.
>
>> Gdzieś więc chyba jest uślizg.
>> Opona/felga - mało prawdopodobne - to nie łożysko ślizgowe ;)
>> Opona/podłoże - starło by bieżnik bardzo szybko lub opona by się
>> przegrzała i być może zapaliła.
>> Co więc się dzieje?
>
> Efekt gasienicy w czolgu.
>
> Felga robi jeden obrot, a obwod opony pol, to musi boczki rozrywac :-)
>
He, jakby felga była zdecydowanie mniejsza od średnicy wewnętrznej
opony, to tak by było. Ale tak nie jest.
Chyba temat dla Pogromców Mitów ;)
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 02.03.16 08:43 Artur Miller
- 02.03.16 09:32 Adam
- 02.03.16 10:06 s...@g...com
- 02.03.16 10:41 Adam
- 02.03.16 10:53 J.F.
- 02.03.16 11:35 s...@g...com
- 02.03.16 12:30 Zenek Kapelinder
- 02.03.16 14:27 J.F.
- 02.03.16 15:04 Zenek Kapelinder
- 02.03.16 16:30 J.F.
- 03.03.16 08:50 s...@g...com
- 06.03.16 07:26 Marcin N
- 06.03.16 10:01 J.F.
- 06.03.16 10:06 cef
- 06.03.16 10:15 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=