eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane kołoRe: Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
  • Data: 2016-03-01 14:12:29
    Temat: Re: Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Michał" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5c80ddf7-e35a-47ac-a156-1f1bd5dc619d@go
    oglegroups.com...
    >Tak przy czytaniu dyskusji odnośnie czujników ciśnienia - nasuwa mi
    >się takie pytanie:
    >jak kręci się niedopompowane koło?
    >Teoretycznie jest mniejszy promień, więc ilość obrotów powinna być
    >większa od koła prawidłowo napompowanego.
    >Ale dochodzi drugi czynnik: obwód opony - który jest stały. Opona
    >dotyka podłoża na większej długości "na flaku", niż opona dobrze
    >napompowana.

    >Gdzieś więc chyba jest uślizg.
    >Opona/felga - mało prawdopodobne - to nie łożysko ślizgowe ;)
    >Opona/podłoże - starło by bieżnik bardzo szybko lub opona by się
    >przegrzała i być może zapaliła.
    >Co więc się dzieje?

    Efekt gasienicy w czolgu.

    Felga robi jeden obrot, a obwod opony pol, to musi boczki rozrywac :-)

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: