eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane kołoRe: Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
  • Data: 2016-03-01 22:10:27
    Temat: Re: Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2016-03-01 o 14:12, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Michał" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:5c80ddf7-e35a-47ac-a156-1f1bd5dc619d@go
    oglegroups.com...
    >> Tak przy czytaniu dyskusji odnośnie czujników ciśnienia - nasuwa mi
    >> się takie pytanie:
    >> jak kręci się niedopompowane koło?
    >> Teoretycznie jest mniejszy promień, więc ilość obrotów powinna być
    >> większa od koła prawidłowo napompowanego.
    >> Ale dochodzi drugi czynnik: obwód opony - który jest stały. Opona
    >> dotyka podłoża na większej długości "na flaku", niż opona dobrze
    >> napompowana.
    >
    >> Gdzieś więc chyba jest uślizg.
    >> Opona/felga - mało prawdopodobne - to nie łożysko ślizgowe ;)
    >> Opona/podłoże - starło by bieżnik bardzo szybko lub opona by się
    >> przegrzała i być może zapaliła.
    >> Co więc się dzieje?
    >
    > Efekt gasienicy w czolgu.
    >
    > Felga robi jeden obrot, a obwod opony pol, to musi boczki rozrywac :-)
    >

    He, jakby felga była zdecydowanie mniejsza od średnicy wewnętrznej
    opony, to tak by było. Ale tak nie jest.

    Chyba temat dla Pogromców Mitów ;)



    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: