  • 21. Data: 2013-02-23 18:22:58
    Temat: Re: Jakie progsy do rekompresji JPG na poziomie subpikselowym?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Grzegorz Maj" <g...@g...com> wrote:

    [...]
    > Wśród swoich b. starych obrazków znalazłem próby programu, który
    > chwalił się "ulepszoną" kompresją JPG na poziomie pikseli. Wtedy
    > go wyrzuciłem, bo poprawa była znikoma, ale dziś patrzę na te wyniki
    > i jednocześnie widzę, że większość zdjęć rozsyłam przez sieć w jakości
    > "webowej", a może jeszcze przez te lata nastąpił jakiś postęp w
    > dziedzinie...

    http://filamentgroup.com/lab/rwd_img_compression/

    Ech, serwer task.gda jakimś sznurkiem wiązany - częściej wisi, niż
    działa...

    Właśnie o coś w tym rodzaju mi chodziło, tylko w tym filamencie ciut
    za dużo filozofują. :) BTW: Wybrali kiepski obraz do przykładu (może
    celowo?). Sam kiedyś sprawdzałem jak z każdym stopniem (słabej!)
    kompresji JPG znikają mi mocno czerwone drobniutkie akcenty (głóg?)
    na zielonym tle. A tu brak takowych.

    Dzięki za link.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 22. Data: 2013-02-23 18:45:16
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

> [...]
    > (może celowo?). Sam kiedyś sprawdzałem jak z każdym stopniem (słabej!)
    > kompresji JPG znikają mi mocno czerwone drobniutkie akcenty (głóg?) na

    Zrobiłem test w Irfanie - początkowo wyglądało to całkiem
    obiecująco - m.in. właśnie ratowały się drobne akcenty kolorystyczne,
    ale plik był wciąż większy od referencyjnej miniatury.
    Jednak zanim osiągnął jej rozmiar już zaczęły wychodzić
    kolorystyczne placki na gładkich przejściach tonalnych.

    Dwie inne wady tej metody, to konieczność przeliczania za każdym
    razem oraz nienadawanie się akurat do wysyłki mailem - ten nie
    przeformatowuje do ekranu. Ale i tak czasem warto sprawdzić coś nowego.

    [mr.]

  • 23. Data: 2013-02-24 09:49:57
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    [...]
> [...]
    > razem oraz nienadawanie się akurat do wysyłki mailem - ten nie
    > przeformatowuje do ekranu. Ale i tak czasem warto sprawdzić coś

    Dodaję: być może to kwestia ustawień / resamplingu Irfana, ale
    zauważyłem też wyraźnie większą skłonność do mory i schodkowania.

    [mr.]

  • 24. Data: 2013-02-24 10:33:02
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote:

    > Sprzeciw, logic error :)
    > *Ostrzenie* pozbawionego szczegółów obrazu jest możliwe, ta
    > technika określana jest mianem "kartonizacji".
    [...]

    W ogóle całe to "ubywanie informacji" w trakcie ostrzenia to też
    jest kwestia dyskusyjna - jeżeli informacja jest, ale poniżej
    rozdzielczości oka, to właściwie tak, jakby jej w ogóle nie było. Stąd
    "zgrubienie" szczegółów na tyle, że stają się dla oka widoczne jest
    względnym, sytuacyjnym, ale jednak dostarczeniem DODATKOWEJ
    informacji. :))

    [mr.]

  • 25. Data: 2013-02-24 12:36:47
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Thu, 21 Feb 2013 11:57:42 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    [...]
    > *Ostrzenie* pozbawionego szczegółów obrazu jest możliwe, ta
    > technika określana jest mianem "kartonizacji".

    A nie "cartoonizacji" (na polski bardziej jako "rycina")?
    Pytam serio, bo o "kartonizacji" słyszałem wyłącznie w rozmowach z
    centrum wysyłkowym ;).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 26. Data: 2013-02-24 13:46:24
    Od: Grzegorz Maj <g...@g...com>

    On 24 Lut, 09:49, "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    wrote:
    > [...]
    >
    >     Dodaj : by mo e to kwestia ustawie / resamplingu Irfana, ale
    > zauwa y em te wyra nie wi ksz sk onno do mory i schodkowania.
    >
    > [mr.]

    Tak faktycznie jest. Zdjęcie 4000x3000 zapisane w jakości 0, jest 2x
    większe od zmiejszonego 800x600 zapisanego z jakością 8. Dodatkowo
    przeglądarka wprowadza artefakty, przy mocno skompresowanym zdjęciu.
    Nie wiem, jak na tej stronie uzyskali taki efekt.

    800x600 powiększony 2x jest gorszy od jpga 0. Ale z drugiej strony,
    zdjęcie zmniejszone do 1600x1200 i zapisane z jakością 8 waży tyle
    samo co jpg 0.

  • 27. Data: 2013-02-24 13:59:25
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Grzegorz Maj" <g...@g...com> wrote:

    > Tak faktycznie jest.

    Mimo wszystko to ciekawa metoda, gdy jest pewność, że obraz będzie
    przeskalowywany do różnych rozmiarów. Z pięknej, ale małej miniaturki
    się tego nie pociągnie, w dodatku jej najbardziej szkodzi przeskalowanie
    ~x1.

    > Zdjęcie 4000x3000 zapisane w jakości 0, jest 2x większe od
    > zmiejszonego 800x600 zapisanego z jakością 8.

    Irfan z pluginem RIOT pozwala wpisać docelowy rozmiar pliku po
    automatycznie dobranej kompresji - na tym bazowałem.

    > Nie wiem, jak na tej stronie uzyskali taki efekt.

    Zawsze na jednych samplach wychodzi lepiej, na innych gorzej. O
    ironio - metoda okazała się najlepsza do drobnych akcentów
    kolorystycznych, których tu praktycznie brak, a właśnie na miniaturach
    znikają w "kostkach" jednobarwnej kompresji JPG.

    Mariusz [mr.]

  • 28. Data: 2013-02-25 22:29:15
    Od: CichyBartko <c...@g...com>

    Poruszyłeś ciekawy temat, tylko ten problem już istnieje od chwili
    powstania środków do gromadzenia i zarządzania ogromnymi ilościami
    danych. Dziś coraz więcej instytucji chcę dokonywać na tych zbiorach
    eksploracji danych.
    Ja chce Ci tylko powiedzieć jedno, że na taki "płacz" jest już za późno.
    Dziś przeciętny człowiek dostaje masę kwitów do podpisania w których się
    "dobrowolnie" zrzeka prywatności.
    Pomyśl co taki bank wie o swoim kliencie w porównaniu do googla.
    Przecież operator GSM też wie gdzie mniej więcej byłeś nawet jak nie
    posiadasz Androida. Czy istnieje jakiś problem połączyć wiedzę banku o
    ruchach na Twojej karcie płatniczej z wiedzą operatora GSM?
    Tak można w nieskończoność....
    http://www.dobreprogramy.pl/Alior-Bank-sprawdzi-kto-
    jest-pracowity,Aktualnosc,39314.html

    http://niebezpiecznik.pl/post/niefortunny-wywiad-wic
    eprezesa-alior-banku-czyli-profilowanie-klientow-i-s
    przedawanie-danych-na-ich-temat-innym-firmom/

    Ja ze swojej strony temat zamykam, bo dal mnie nazwa firmy/korporacji
    jest nie istotna. To czy ktoś wykłada swoją prywatność na wierzch czy
    nie, jest zupełnie niezależne od usługodawcy bez względu na narzędzie
    jakie oferuje, oraz umowy które daje klientowi do podpisania.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 29. Data: 2013-02-25 23:13:24
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 25 Feb 2013 22:29:15 +0100, CichyBartko napisał(a):

    > Pomyśl co taki bank wie o swoim kliencie w porównaniu do googla.

    Bank wie niewiele. Tzn. wie całkiem dużo, ale ta wiedza jest bardzo
    jednostronna.
    Oprócz tego obowiązuje go - oprócz ogólnych ustaw - także tajemnica
    bankowa. Dokładnie odwrotnie niż Google.

    Oprócz tego bank możesz łatwo zmienić. Google jest już takim molochem, że
    jest wszędzie. Jest bezkarny, ma miliardy wolnej gotówki za którą może
    sobie wylobbowac całkiem sporo (no, może poza Europą). W dodatku jego
    działalność jest kompletnie nieprzejrzysta - robi co chce i kiedy chce. I
    permanentnie odmawia informacji o tym co robi.
    Z tego powodu decyduję się na ostrzeganie - może choć kilka osób nie będzie
    podchodziło do nich tak bezkrytycznie. Bo ucieczki od nich nie ma.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 30. Data: 2013-03-09 12:12:34
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 20 lutego 2013 19:24:44 UTC+1 użytkownik Mariusz [mr.] napisał:

    > Oczywiście że nie! ;)
    >
    > Programów są tysiące, a SNS mocno kojarzy mi się z HDR-ami, które
    > stawiają mi włosy na głowie. :)

    Dobrze Ci się kojarzy, bo istnieje program SNS-HDR do HDR-ów. SNS-Resizer to jednak
    inny program, choć tego samego autora.

    Pozdrawiam,
    Sebastian