eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaJakie progsy do rekompresji JPG na poziomie subpikselowym? › Re: Jakie progsy do rekompresji JPG na poziomie subpikselowym?
    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jakie progsy do rekompresji JPG na poziomie subpikselowym?
    Date: Sat, 23 Feb 2013 18:45:16 +0100

    > Właśnie o coś w tym rodzaju mi chodziło, tylko w tym filamencie
    > ciut za dużo filozofują. :) BTW: Wybrali kiepski obraz do przykładu
    > (może celowo?). Sam kiedyś sprawdzałem jak z każdym stopniem (słabej!)
    > kompresji JPG znikają mi mocno czerwone drobniutkie akcenty (głóg?) na
    > zielonym tle. A tu brak takowych.

    Zrobiłem test w Irfanie - początkowo wyglądało to całkiem
    obiecująco - m.in. właśnie ratowały się drobne akcenty kolorystyczne,
    ale plik był wciąż większy od referencyjnej miniatury.
    Jednak zanim osiągnął jej rozmiar już zaczęły wychodzić
    kolorystyczne placki na gładkich przejściach tonalnych.

    Dwie inne wady tej metody, to konieczność przeliczania za każdym
    razem oraz nienadawanie się akurat do wysyłki mailem - ten nie
    przeformatowuje do ekranu. Ale i tak czasem warto sprawdzić coś nowego.

    [mr.]