  • 1. Data: 2013-02-16 22:16:12
    Temat: Budżetowy statyw
    Od: CichyBartko <c...@g...com>

    Witam.

    Od dłuższego czasu rozglądam się za budżetowym statywem. Z racji tego że
    będę używał go z lekkimi zestawami np. Pentax K100D plus kit a w
    przyszłości z jakimś jeszcze bardziej lekkim bezlusterkowcem to ten
    budżet jest naprawdę skromny.
    Czy jest ktoś na grupie co miał do czynienia z tanimi głowicami kulowymi
    z Funsports plus jakiś tani statyw. Np. taki zestaw:
    Statyw Racam 6163
    http://www.fsfoto.pl/statyw-racam-6163-bez-glowicy.h
    tml
    plus:
    Głowica WF-593
    http://www.fsfoto.pl/glowica-wf-593.html
    A może Wy macie swoje typy budżetowych rozwiązań?

    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 2. Data: 2013-02-17 00:00:47
    Temat: Re: Budżetowy statyw
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-02-16 22:16, CichyBartko pisze:
> [...]
    > Głowica WF-593
    > http://www.fsfoto.pl/glowica-wf-593.html
    > A może Wy macie swoje typy budżetowych rozwiązań?

    Mam taki:

    http://allegro.pl/statyw-triopo-gx-1027-szczecin-i30
    10096200.html

    Z głowicą KJ-1.Lekki, chwalę sobie.
    Fajne są statywy bez kolumny centralnej, takie, które dają się
    "rozkraczyć" do samej ziemi. Super do makro.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 3. Data: 2013-02-17 01:04:02
    Od: CichyBartko <c...@g...com>

    W dniu 2013-02-17 00:00, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    >
    > Z głowicą KJ-1.Lekki, chwalę sobie.
    > Fajne są statywy bez kolumny centralnej, takie, które dają się
    > "rozkraczyć" do samej ziemi. Super do makro.

    Benro A-300 EX + BH-0
    http://fotozakupy.pl/statyw/benro-a-300-ex-bh-0-ph-0
    8-pokrowiec,9923s
    to mój kolejny typ.
    Powiem szczerze że mam zerowe doświadczenie z prawdziwymi statywami.
    Zawsze się mówiło że im bardziej solidny tym lepiej, ale czy przy lekkim
    body to ma sens?

    Pozdrawiam,
    Bartosz.

    * Polski - wykryto
    * Angielski
    * Polski

    * Angielski
    * Polski

    <javascript:void(0);>

  • 4. Data: 2013-02-17 09:48:35
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 2013-02-17 01:04, CichyBartko pisze:
> [...]
    > Powiem szczerze że mam zerowe doświadczenie z prawdziwymi statywami.
    > Zawsze się mówiło że im bardziej solidny tym lepiej, ale czy przy

    A może Velbon Sherpa 803R http://www.dfv.pl/statywy-i-glowice.html?id=1131
    Fajny statyw, nie jest za ciężki. Głównym atutem jest wyjmowana kolumna
    centralna
    wraz z małym imadełkiem. Dzięki temu nie musisz targać całego statywu,
    na spacerze montujesz go do płotka, gałęzi czy ławki.
    Często to praktykuję i rozwiązanie jest wygodne, cały statyw chowam
    sobie wtedy do plecaka.
    Głowica też nie sprawia większych problemów, jednak przy D90 + 70-300
    lub 55-300
    przy dłuższych ogniskowych trzeba brać poprawkę że troszkę opadnie.
    Ale głowicę można sobie zmienić :) przy cięższych zestawach.
    Kolumnę centralną można również montować odwrotnie, np do makro.
    Ja robiąc w domu makro mocuje poprzez imadło do brzegu stołu/biurka.

    pzdr

    --
    --- xyz

  • 5. Data: 2013-02-17 12:15:48
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-02-17 09:48, xyz pisze:

> [...]
    > Kolumnę centralną można również montować odwrotnie, np do makro.
    > Ja robiąc w domu makro mocuje poprzez imadło do brzegu stołu/biurka.

    Mam 600R, także polecam.
    W kwestii imadełka, bardzo polecam Manfrotto Magic Arm. Z płytką PL200 i
    klamrą jest po prostu super. Można przykręcić w kościele lub muzeum do
    ławki, rury etc. , i zwykle nikt się nie czepia. A jeśli już, to "proszę
    pokazać, gdzie jest napisane, że nie wolno".

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 6. Data: 2013-02-17 12:20:51
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

> [...]

    > Powiem szczerze że mam zerowe doświadczenie z prawdziwymi statywami.
    > Zawsze się mówiło że im bardziej solidny tym lepiej, ale czy przy lekkim

    Do zdjęć w dzień i z krótkimi czasami, jak do utrzymania z ręki, to
    ważne, aby głowica utrzymywała aparat, a całość nie runęła na ziemię od
    byle podmuchu.
    Jeśli zaś chodzi o dłuższe czasy, to waga ma znacznie. A właściwie to
    sztywność statywu, bo zawsze można taki sztywny statyw dociążyć
    plecakiem i mieć "ciężki" statyw, który nie drgnie. Ale to ma znaczenie
    przy bardzo długich ogniskowych i długich czasach.
    Ja mam GoldPhoto nogi statywu i 2 głowice - pistoletową i 3D też
    Goldphoto i sobie chwalę. Cena za całość to chyb 600zł(w tym 2 głowice).

  • 7. Data: 2013-02-17 12:31:02
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-02-17 12:20, "Paweł W." pisze:

    > Jeśli zaś chodzi o dłuższe czasy, to waga ma znacznie. A właściwie to
    > sztywność statywu, bo zawsze można taki sztywny statyw dociążyć
    > plecakiem i mieć "ciężki" statyw, który nie drgnie.

    Plecakiem, z którego wyjęto sprzęt, termosik i śniadanko. Plecak jest
    lekki, za to stanowi świetny żagiel. Ktoś kiedyś wymyślił ten idiotyzm o
    plecaku, i wszyscy go powtarzają.
    Rozwiązaniem jest siatka po ziemniakach i parę kamieni. Siatka, nie
    worek z folii! A jeśli chcesz mieć górną półkę, to siatka do piłek.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 8. Data: 2013-02-17 19:30:02
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-02-17 12:31, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Plecakiem, z którego wyjęto sprzęt, termosik i śniadanko. Plecak jest
    > lekki, za to stanowi świetny żagiel. Ktoś kiedyś wymyślił ten idiotyzm o
    > plecaku, i wszyscy go powtarzają.

    Oczywiście, że plecak musi być obciążony. Nie musi też wisieć. Można też
    nosić ze sobą śledź do namiotu, wbić go w ziemię i do niego przywiązać
    statyw. Można też nosić specjalnie w tym celu kilkukilogramowy odważnik,
    tylko po co wtedy lekki statyw?
    A siatka po ziemniakach na kamienie jest ok, o ile nie musisz ze sobą
    nosić tych kamieni, bo w okolicy tylko piasek ;)
    Dałem przykład z plecakiem, bo to zwykle mamy ze sobą, wybierając się
    fotografować. Chociaż też nie zawsze. Generalnie proponuję improwizację
    z użyciem sznurka przywiązywanego do statywu.

  • 9. Data: 2013-02-17 19:52:14
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-02-17 12:15, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Mam 600R, także polecam.

    Też posiadam Velbon Sherpa 600R od ponad chyba pięciu lat i bardzo sobie
    chwalę. Kolumna wyjmowana i montowana od spodu pozwala na foty pionowe
    np. książek. W teren i do domu. Polecam.

    http://www.fotografuj.pl/Article/Statyw_Velbon_Sherp
    a_600R/id/12

    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 10. Data: 2013-02-17 20:20:04
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-02-17 19:52, Krzysztof 45 pisze:

> [...]
    > chwalę. Kolumna wyjmowana i montowana od spodu pozwala na foty pionowe
    > np. książek. W teren i do domu. Polecam.

    Tak na marginesie: czy nie masz problemu z demontażem szybkozłączki? Mam
    co prawda inny model 7xx ale szybkozłączka jest ta sama na oko. Nie
    jestem w stanie odciągnąć metalowego uchwytu. Szukam, zawsze jakiejś
    łyżeczki, gałązki aby móc podważyć go bo inaczej nie dam rady. Nawet nie
    ma nacięcia na monetę aby inaczej sobie poradzić.

    Marek