  • 1. Data: 2013-02-15 13:05:55
    Temat: Sony, format 3:2, tryb PS
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Cóż za przykre rozczarowanie mnie spotkało z aparatem Sony... nie ma formatu
    zdjęć 2:3 (czy 3:2 jak kto woli...).

    To wymysł Sony czy ogólnie wszyscy porzucają ten format?

    Aparat zakupiony z myślą o filmach (HX9V), a tu taka niespodzianka...

    PS. Co jest w tej najlepszej jakości filmu (PS 1920x1080p) w tym aparacie, że
    wg helpu nie da się ich wypalić nawet na BD?

  • 2. Data: 2013-02-15 16:14:06
    Temat: Re: Sony, format 3:2, tryb PS
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-02-15 13:05, r...@k...pl pisze:

    > Cóż za przykre rozczarowanie mnie spotkało z aparatem Sony... nie ma formatu
    > zdjęć 2:3 (czy 3:2 jak kto woli...).

    No coś Ty! W swoim Sony A77 mam to wyboru 3 tryby 3:2 i 3 tryby w 16:9.
    Sprawdziłem, że w A99, A65, A55 podobnie.

    Marek

  • 3. Data: 2013-02-15 23:17:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

    > Cóż za przykre rozczarowanie mnie spotkało z aparatem Sony... nie ma formatu
    > zdjęć 2:3 (czy 3:2 jak kto woli...).
    >
    > To wymysł Sony czy ogólnie wszyscy porzucają ten format?

    Zależy od matrycy, zwykle(?) w kompaktach jest 4:3, w lustrach 3:2.

    > Aparat zakupiony z myślą o filmach (HX9V), a tu taka niespodzianka...

    A co wspólnego ma format 3:2 (aspect ratio 1,5) z filmami 1920x1080 (1,78)?
    Filmy HD normalnie są robione przez obcięcie góry i dołu oraz
    zmniejszenie rozdzielczości.

    > PS. Co jest w tej najlepszej jakości filmu (PS 1920x1080p) w tym aparacie, że
    > wg helpu nie da się ich wypalić nawet na BD?

    Może jakaś tam nagrywarka lub odtwarzacz tego nie lubi.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2013-02-19 11:53:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 15 Feb 2013 23:17:37 +0100, w <m...@i...localdomain>,
    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(-a):

    > Zależy od matrycy, zwykle(?) w kompaktach jest 4:3, w lustrach 3:2.

    W swoim poprzednim kompakcie (Benq) mam 3:2, w jeszcze starszym Photonie raczej
    też był.

    > A co wspólnego ma format 3:2 (aspect ratio 1,5) z filmami 1920x1080 (1,78)?
    > Filmy HD normalnie są robione przez obcięcie góry i dołu oraz
    > zmniejszenie rozdzielczości.

    Nic, ale do specyfikacji zdjęć nie zaglądałem, założyłem że 3:2 to podstawowy
    format.

    > Może jakaś tam nagrywarka lub odtwarzacz tego nie lubi.

    Viera nie lubi, ale nie wiem dlaczego...

  • 5. Data: 2013-02-19 11:58:50

    Fri, 15 Feb 2013 16:14:06 +0100, w <kfljcj$4s0$1@node2.news.atman.pl>, Marek

    > No coś Ty! W swoim Sony A77 mam to wyboru 3 tryby 3:2 i 3 tryby w 16:9.
    > Sprawdziłem, że w A99, A65, A55 podobnie.

    Googlałem i znalazłem... że faktycznie HX9V nie ma 3:2.

    Przed zakupem przejrzałem kilka opinii i testów i nikt nawet o tym nie zająknął
    się.