  • 1. Data: 2013-02-17 22:39:48
    Temat: Sony NEX-5N
    Od: k...@g...com

    Witam. W życiu nie zrobiłem więcej niż 100 zdjęć. Co daje średnią
    2 zdjęcia rocznie. I potrzebuję kupić aparat.
    Też nim zdjęć nie narobię. Potrzebuję kręcić filmy.
    Mam trochę ciężkiego sprzętu filmowego i potrzebuję
    go od czasu do czasu sprawdzić. Dosyć mam pożyczania
    w tym celu kamer filmowych bo strasznie się boją
    czy nie popsuję, nie upadnie. Totalnego badziewia
    nie mogę kupić bo potrzebuję coś z wymiennymi
    obiektywami ( do obiektywów mam na szczęście
    bezproblemowy dostęp). Nie zawracał bym gitary
    jak bym znalazł potrzebne informacje w necie.
    Ale tam są byle jakie informacje. Wstępnie
    wytypowałem Sony NEX-5N. Z danych technicznych
    wychodzi że to okrojona wersja bardzo przyzwoitej
    kamery. Przetwornik ten sam, procesor ten sam,
    rozdzielczość filmów taka sama itp. Znaczy
    się zapakowali środek porządnej kamery do
    małego pudełka. Różni się tym że w aparacie
    miejsca na obudowie mało i nie ma tylu co kamera
    wyjść i gałek. Od sprzedawców nic się nie można
    dowiedzieć bo co bym nie spytał to nie wiedzieli.
    Interesuje mnie czy do aparatu da się podłączyć po
    HDMI oddzielny monitor na przykład od komputera.
    Są takie co mają DIV. DIV jest całkowicie zgodny z HDMI.
    Tylko czy będzie na nim obraz. Obraz musi być w czasie
    rzeczywistym, tak jak na monitorku w kamerze. Sony ma
    monitory dedykowane do kamer. Ale mogli jakiś myk
    zrobić że z ich gra a z innymi nie gra. Poza tym
    to małe popierdółki i strasznie drogie. Zamiast
    monitora może być telewizor z wejściem HDMI. Dla
    mnie to rybka że mało przenośne będzie. Interesuje
    mnie również czy po podpięciu zewnętrznego monitora
    gaśnie wyświetlacz w aparacie. Oraz czy na
    zewnętrznym monitorze na ekranie wyświetlane
    są komunikaty tak jak na wyświetlaczy w aparacie.
    Jest jeszcze SONY 5 ( czyba R) z wifi. Ponoć jest
    możliwość zdalnego sterowania funkcjami aparatu za
    pomocą komputera. Pasowało by mi coś takiego bo
    potrzebuję zdalnie sterować aparatem a zrobienie
    interfejsu ze zdalnym sterowaniem nie będzie
    proste i będzie wymagało ingerencji w elektronikę
    aparatu. Jeśli któryś z grupowiczów wie na 110%
    czy da się podłączyć zewnętrzny monitor albo
    telewizor i czy można sterować aparatem przez wifi
    to bardzo bym prosił o podzielenie się informacjami.

  • 2. Data: 2013-02-18 00:34:22
    Temat: Re: Sony NEX-5N
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Od sprzedawców nic się nie można
    > dowiedzieć bo co bym nie spytał to nie wiedzieli.

    Czemu więc nie pójdziesz do sklepu w którym mają
    sprzedawcy tą kamerę i telewizory z DVI/HDMI i nie
    umówisz się z nimi że jak kamera spełni Twoje
    wymagania to ją kupisz, ale musisz przed zakupem
    sprawdzić to czy tamto i sam sobie wszystkie wykumasz.

  • 3. Data: 2013-02-18 01:30:11
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 18 lutego 2013 00:34:22 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
    >
    > wymagania to ją kupisz, ale musisz przed zakupem
    >
    > sprawdzić to czy tamto i sam sobie wszystkie wykumasz.

    Myślisz że nie byłem. Albo kabla nie mają albo
    monitora a tak ogólnie to dupę zawracam.
    Mam zostawić 2,5 klocka i się bujać jak coś nie zatrybi.
    Nie mam za dużo nawisu inflacyjnego i muszę za pierwszym
    razem trafić. na biegu mogę kupić inny aparat. Cena podobna
    jest używany do filmowania. Ale to konstrukcja sprzed kilku
    lat. Sony pomimo że używa nie lubianego, nie wiadomo dlaczego,
    systemu plików według danych technicznych bije na głowę inne marki
    w podobnej cenowo klasie aparatów z opcją filmowania.

  • 4. Data: 2013-02-18 12:23:32
    Od: r...@g...pl (roman)

    Ja bym się zastanowił nad poczciwym Panasonicu Gh-1
    podobna najlepiej filmującym
    dostaniesz w dobrej cenie
    --
    Wyslano z Jastarni
    http://www.Augustyna.pl

  • 5. Data: 2013-02-19 09:12:11
    Od: arTii <t...@m...adres.email>

    W dniu 2013-02-18 01:30, k...@g...com pisze:

> [...]
    > systemu plików według danych technicznych bije na głowę inne marki
    > w podobnej cenowo klasie aparatów z opcją filmowania.

    Kupujesz przez internet i masz 10 dni na zwrot gdyby nie pasował :)

    --
    ____________ | arek(at)abc-service(dot)com(dot)pl GG #14211
    _ _ | . . | ---->>> http://www.abc-service.com.pl <<<----

  • 6. Data: 2013-02-19 11:53:46
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 19 lutego 2013 09:12:11 UTC+1 użytkownik arTii napisał:

> [...]
    >
    > (_\`| ' | | | | --> Przyłšcz się: http://www.rzeszow.net <--
    >
    > Arkadiusz Płanica | Usenet: news://news.tpi.pl/free.pl.rzeszow

    Ok. Tylko nie mam podstaw do zwrotu. Podłączenie do monitora można uznać za to że był
    używany. Poza tym kupiony przez net będzie posiadał parametry techniczne opisane
    przez producenta. A producent w danych technicznych nie umieścił takiej informacji.
    Dalej jak bym się nie obrócił to dupa z tyłu. Kurcze. Czy nikt nie ma takiego
    aparatu?

  • 7. Data: 2013-02-19 12:29:12
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-02-19 11:53, k...@g...com pisze:

> [...]
    Dalej jak bym się nie obrócił to dupa z tyłu. Kurcze. Czy nikt nie ma takiego

    10 sekund szukania:
    http://forums.dpreview.com/forums/post/35809347

    --
    marcin

  • 8. Data: 2013-02-19 14:25:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Ok. Tylko nie mam podstaw do zwrotu.

    Podstawa jest: rozmyśliłeś się, bo nie spełnia Twoich oczekiwań.
    Nikt o podstawy nie pyta. Masz 10 dni aby zwrócić, z byle powodu.

  • 9. Data: 2013-02-19 14:26:07
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-19 11:53, k...@g...com pisze:
    > Ok. Tylko nie mam podstaw do zwrotu. Podłączenie do monitora można uznać za to że
    był używany.

    Wg rzecznika konsumentów, z którym niedawno rozmawiałem, to nie ma
    znaczenia. Jeśli kupujesz przez net - masz prawo zwrotu nawet po
    rozpakowaniu.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2013-02-19 15:59:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Feb 2013, k...@g...com wrote:

    > Ok. Tylko nie mam podstaw do zwrotu.

    Ale to jest INNA podstaw prawna.
    Przysługuje prawo do zwrotu "wot tak".

    > Podłączenie do monitora można uznać za to że był używany.

    No tu jest spór, który rzecznicy konsumentów usiłują skierować
    w tę stronę, że "sprawdzenie jak w sklepie" określają prawem
    kupującego i nie przypisują znamion "używania", a sprzedawcy
    przeciwnie :>
    (i nie dziwota, bo w sklepie mogą poświęcić jeden egzemplarz
    na "macanie" i odżałować ewentualny opust na jednym egzemplarzu,
    a nie zostać z całą półką "macanych" sprzętów, ale przepisy
    sterują coraz bardziej w tę pierwszą stronę).

    Metoda na podpadnięcie sprzedawcy (i otrzymanie negatywa
    w razie zakupu w serwisie aukcyjnym) całkiem dobra ;)
    Niemniej ustawodawca "tak chce".

    pzdr, Gotfryd