  • 1. Data: 2013-02-19 17:25:20
    Temat: ustawienie swaitel
    Od: "Lukasz Goran" <g...@o...pl>

    Witam
    Dostałem zadanie od swojego pracodawcy:) Mam zrobić zdjęcie do folderu
    prezentującego szkołę w której pracuję. Jako, że to szkoła więc nie wchodzi
    w grę wynajęcie fotografa:)) Mam dwie lampy zewnętrzne i przyzwoity aparat;)
    Mam do dyspozycji dość duże pomieszczenie z jednej strony mocno oszklone z
    dużą ilością światła. Mam zrobić zdjęcie 2-4 osobom. Pomysłałem, że rozwinę
    czarną włukninę, która będzie za tło:) Szerokość około 4 metrów długość...
    może być nawet i 20m więc wystarczy. Okna mam po prawej stronie. Myślę żeby
    ustawić jedną lampę z dołu po lewej oświetlającą tło a drugą po lewej z
    dufuzorem z przodu na wysokości około 2 metrów. Z prawej strony mam sporo
    światła zastanego. Dodatkowo po lewej ustawiłbym białe ekrany- takie jak do
    rzutnika żeby odbić światło z zewnątrz.:) Lampa na tło na 1/2 mocy przednia
    zaś na 1/4. Przysłona 2,5- 3,5. Mam stałkę 50mm 1,7, JEśli z nią się tam
    "nie zmieszczę" to mam sony 16-80 i tutaj wartość przesłony byłaby większa
    więc bym musiał chyba mocniej lampami świecić. ISO chciałbym utrzymać na
    100:)
    Może jakieś sugestie?
    Łukasz Gądzik

  • 2. Data: 2013-02-19 17:28:04
    Temat: Re: ustawienie swaitel
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Lukasz Goran wrote:
> [...]
    > mam sony 16-80 i tutaj wartość przesłony byłaby większa więc bym
    > musiał chyba mocniej lampami świecić. ISO chciałbym utrzymać na 100:) Może

    współczuję...

  • 3. Data: 2013-02-19 17:29:35
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-19 17:25, Lukasz Goran pisze:
> [...]
    > zmieszczę" to mam sony 16-80 i tutaj wartość przesłony byłaby większa
    > więc bym musiał chyba mocniej lampami świecić. ISO chciałbym utrzymać na

    Nie rób tego co opisujesz bo wyjdzie trupiarnia.
    Ja sugerowałby zdjęcie pokazujące życie w tej szkole. Jeśli osoby mają
    być na 1 planie to "życie" niech będzie w bokehu w tle. Masz jasną
    stałkę więc dasz radę. Lampy wyłącz.

  • 4. Data: 2013-02-19 17:50:21
    Od: "Lukasz Goran" <g...@o...pl>

    :))

    Zdjęcia "żywe" też na pewno będą.
    To o czym pisałem wcześniej ma być wycięte dlatego potrzebuję jednolitego
    tła. Te wycięte osoby będą jakoś tam wklejone do folderu:) Dlatego myślę jak
    ich oświetlić żeby wyszło poprawnie technicznie.
    Łukasz Gądzik

  • 5. Data: 2013-02-19 19:26:54
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Lukasz Goran" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > czarną włukninę, która będzie za tło:) Szerokość około 4 metrów długość...
    > Może jakieś sugestie?

    Nie żebym się czepiał, ale nie uczysz polskiego? Mam nadzieję :)
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 6. Data: 2013-02-19 19:39:27
    Od: "Lukasz Goran" <g...@o...pl>

    nie:)
    a cos wskazuje ze jestem?;)
    Łukasz Gądzik

  • 7. Data: 2013-02-19 20:00:35
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-19 17:50, Lukasz Goran pisze:
> [...]
    > jednolitego tła. Te wycięte osoby będą jakoś tam wklejone do folderu:)
    > Dlatego myślę jak ich oświetlić żeby wyszło poprawnie technicznie.

    Jeśli mają być wycięte z tła to oświetlić powinieneś tak jak robi się do
    stock-ów - równomiernie z każdej strony. Czarne tło zastąpiłbym białym.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2013-02-19 20:07:12
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-02-19 19:39, Lukasz Goran pisze:
    > nie:)
    > a cos wskazuje ze jestem?;)

    Coś wskazuje, że zdecydowanie nie powinieneś uczyć polskiego :-D

    Marek

  • 9. Data: 2013-02-19 20:16:25
    Od: "Lukasz Goran" <g...@o...pl>

    Czyli wszystko jest jak powinno być:)
    Łukasz Gądzik

  • 10. Data: 2013-02-19 21:25:11
    Od: "Lukasz Goran" <g...@o...pl>

    > stock

    O i mam słowo za pomocą którego poszukam konkretów. Dzięki
    Natomiast do osób, które zastanawiają się czego uczę:) Nigdzie nie napisałem
    że w ogóle czegoś uczę:) Mogę być woźnym ale posiadam sprzęt który nawet za
    pomocą wbudowanej lampy da lepszy efekt niż "małpka" która jest na
    wyposażeniu szkoły:) W związku z tym z sympatii dla mojego pryncypała
    postanowiłem to zrobić. A że jeszcze coś tam ze sprzętu mam to chciałbym to
    zrobić w miarę solidnie. Dlatego pytam tutaj- na grupie, bo wiem że są tutaj
    osoby dla których byłoby to banalnie proste.
    Wyjaśnię dlaczego czarne tło... otóż taka włóknina jest w szkole:) Nikt w te
    zdjęcia nie zainwestuje nawet równowartości baterii do lapmy więc jestem
    zdany na siebie. Oczywiście mogłem odmówić. Ale jakby każdy odmawiał
    zasłaniając się tym, że to nie mieści się w jego obowiązkach to szkolnictwo
    by wyglądało znacznie gorzej niż jest w chwili obecnej.
    Łukasz Gądzik