eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak polutować baterię › Re: Jak polutować baterię
  • X-Received: by 10.140.18.213 with SMTP id 79mr99573qgf.38.1424357847004; Thu, 19 Feb
    2015 06:57:27 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.140.18.213 with SMTP id 79mr99573qgf.38.1424357847004; Thu, 19 Feb
    2015 06:57:27 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    border1.nntp.dca1.giganews.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com
    !hl2no19222891igb.0!news-out.google.com!n6ni12qar.0!nntp.google.com!i13no234224
    9qae.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 19 Feb 2015 06:57:26 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <mc4tvi$sh9$1@mx1.internetia.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=46.113.97.202;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 46.113.97.202
    References: <54e48218$0$2190$65785112@news.neostrada.pl>
    <54e5008c$0$2189$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <54e5afd8$0$2179$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@m...uni-berlin.de>
    <54e5b6b4$0$2208$65785112@news.neostrada.pl>
    <mc4kom$q0e$1@mx1.internetia.pl>
    <7...@g...com>
    <mc4tvi$sh9$1@mx1.internetia.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <9...@g...com>
    Subject: Re: Jak polutować baterię
    From: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>
    Injection-Date: Thu, 19 Feb 2015 14:57:27 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 70
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:678366
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu czwartek, 19 lutego 2015 15:41:07 UTC+1 użytkownik Mario napisał:
    > W dniu 2015-02-19 o 13:38, Zachariasz Dorożyński pisze:
    > > W dniu czwartek, 19 lutego 2015 13:03:49 UTC+1 użytkownik Mario napisał:
    > >> W dniu 2015-02-19 o 11:10, jacek pozniak pisze:
    > >>>
    > >>>> Ale kombinujecie. Na chu... lutować? Wtyki samochodowe załatwiają sprawę
    > >>>> i dają się lutować. Kupisz worek za złotówkę w każdym motoryzacyjnym, a
    > >>>> nawet w Realu czy innej Castoramie.
    > >>>>
    > >>>> Waldek
    > >>> A choćby dlatego, że to w terenie pracuje, czasem komuś spadnie walizka
    > >>> serwisowa a jechał na obiekt 40km i nagle nie może uruchomić systemu, i nie
    > >>> wie co jest. A wiadomo; człowiek pracując na obiekcie jest 4x głupszy niż to
    > >>> samo miałby na stole zrobić.
    > >>> Z tego względu jest wskazane aby każdy element był możliwie niezawodny.
    > >>> I stąd to lutowanie.
    > >>
    > >>
    > >> Moim zdaniem bardziej niezawodne jest połączenie konektorami, niż
    > >> lutowanie blaszek zrobionych z materiału który nie chce się lutować.
    > >> Zauważ, że konektorki samochodowe są masowo stosowane w środowisku
    > >> narażonym na wstrząsy i jakoś zdają egzamin :)
    > >>
    > >>
    > >> --
    > >> pozdrawiam
    > >> MD
    > >
    > > Przy konektorkach ważny jest materiał i kształt współpracujących elementów. Jeśli
    jest stalowa końcówka baterii to ani materiał ani kształt nie zapewnia niezawodnego
    połączenia. Istotą połączenia jest gazoszczelność. Pewno znajdzie się parę osób co
    nie uwierzą w gazoszczelność ale to ich problem.
    > >
    >
    > Jak jak z gazoszczelnością między ogniwem a stykami w proponowanym przez
    > ciebie koszyczku? Albo między blaszką baterii 3*R12, a stykami w
    > gnieździe na taką baterię?
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > M

    Mialeś kiedyś latarkę na baterie? Miałeś. jak długo leży to włączasz i albo nie
    świeci albo świeci słabo. A baterie dobre. Wystarczy popukać i zaczyna świecić pełnym
    światłem. A w samochodzie założony przez fabrykę konektorek nie sprawia takich
    problemów przez kilkanaście a niekiedy sporo ponad 20 lat Oczywiście do czasu aż nie
    rozłączysz. Im więcej razy będzie rozłączny tym większe będą z nim problemy. Styk
    pomiędzy bateriami nie zapewnia gazoszczelności. A w połączeniu konektorami zapewnia.
    Inny przykład. Połączenia owijane. Na oko powinny się pierdolić na potęgę. Ale jak
    się owinie drut na kwadratowym pręcie to pręt powcina się w drut. Da to odpowiednią
    powierzchnię styku i gazoszczelność. Używa się takich połączeń w centralach
    telefonicznych, samolotach, statkach kosmicznych. Popatrz na dobre pojemniki na
    baterię. Z jednej strony blaszka wyglądająca jak tarka do ziemniaków na placki. Z
    drugiej sprężyna z której wystaje kawałek ostrego drutu. Przy wkładaniu bateria ma
    się zarysować żeby usunąć warstw niewidocznych okiem tlenków.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: