-
Data: 2015-02-19 16:51:35
Temat: Re: Jak polutować baterię
Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2015-02-19 o 15:57, Zachariasz Dorożyński pisze:
> W dniu czwartek, 19 lutego 2015 15:41:07 UTC+1 użytkownik Mario napisał:
>> W dniu 2015-02-19 o 13:38, Zachariasz Dorożyński pisze:
>>> W dniu czwartek, 19 lutego 2015 13:03:49 UTC+1 użytkownik Mario napisał:
>>>> W dniu 2015-02-19 o 11:10, jacek pozniak pisze:
>>>>>
>>>>>> Ale kombinujecie. Na chu... lutować? Wtyki samochodowe załatwiają sprawę
>>>>>> i dają się lutować. Kupisz worek za złotówkę w każdym motoryzacyjnym, a
>>>>>> nawet w Realu czy innej Castoramie.
>>>>>>
>>>>>> Waldek
>>>>> A choćby dlatego, że to w terenie pracuje, czasem komuś spadnie walizka
>>>>> serwisowa a jechał na obiekt 40km i nagle nie może uruchomić systemu, i nie
>>>>> wie co jest. A wiadomo; człowiek pracując na obiekcie jest 4x głupszy niż to
>>>>> samo miałby na stole zrobić.
>>>>> Z tego względu jest wskazane aby każdy element był możliwie niezawodny.
>>>>> I stąd to lutowanie.
>>>>
>>>>
>>>> Moim zdaniem bardziej niezawodne jest połączenie konektorami, niż
>>>> lutowanie blaszek zrobionych z materiału który nie chce się lutować.
>>>> Zauważ, że konektorki samochodowe są masowo stosowane w środowisku
>>>> narażonym na wstrząsy i jakoś zdają egzamin :)
>>>>
>>>>
>>>> --
>>>> pozdrawiam
>>>> MD
>>>
>>> Przy konektorkach ważny jest materiał i kształt współpracujących elementów. Jeśli
jest stalowa końcówka baterii to ani materiał ani kształt nie zapewnia niezawodnego
połączenia. Istotą połączenia jest gazoszczelność. Pewno znajdzie się parę osób co
nie uwierzą w gazoszczelność ale to ich problem.
>>>
>>
>> Jak jak z gazoszczelnością między ogniwem a stykami w proponowanym przez
>> ciebie koszyczku? Albo między blaszką baterii 3*R12, a stykami w
>> gnieździe na taką baterię?
>>
>> --
>> pozdrawiam
>> M
>
> Mialeś kiedyś latarkę na baterie? Miałeś. jak długo leży to włączasz i albo nie
świeci albo świeci słabo. A baterie dobre. Wystarczy popukać i zaczyna świecić pełnym
światłem. A w samochodzie założony przez fabrykę konektorek nie sprawia takich
problemów przez kilkanaście a niekiedy sporo ponad 20 lat Oczywiście do czasu aż nie
rozłączysz. Im więcej razy będzie rozłączny tym większe będą z nim problemy. Styk
pomiędzy bateriami nie zapewnia gazoszczelności. A w połączeniu konektorami zapewnia.
Inny przykład. Połączenia owijane. Na oko powinny się pierdolić na potęgę. Ale jak
się owinie drut na kwadratowym pręcie to pręt powcina się w drut. Da to odpowiednią
powierzchnię styku i gazoszczelność. Używa się takich połączeń w centralach
telefonicznych, samolotach, statkach kosmicznych. Popatrz na dobre pojemniki na
baterię. Z jednej strony blaszka wyglądająca jak tarka do ziemniaków na placki. Z
drugiej sprężyna z której w
ystaje kawałek ostrego drutu. Przy wkładaniu bateria ma się zarysować żeby usunąć
warstw niewidocznych okiem tlenków.
>
Mimo że styki zawierają ostrza, aby oczyścić powierzchnie przy wkładaniu
to nie zapewniają utrzymania dobrego styku przez dłuższy czas
użytkowania. Dobrze zauważyłeś ze styki w koszyczkach są niepewne i
trzeba potrząsać. Moim zdaniem najlepiej jest otworzyć pojemnik i
poobracać ogniwami.
Swoim elaboratem nie odpowiedziałeś na moje pytanie. A pytanie brzmiało
jak z gazoszczelnością styków w proponowanym przez ciebie koszyczku. A
dokładniej: czy zastosowanie konektorów do łączenia blaszek baterii
3*R12 będzie mniej czy bardziej niezawodne niż zastosowanie koszyczków
ze stykami o dość wątpliwej jakości połączenia.
W konektorach jest znacznie większa siła na powierzchni styku konektora
z blaszką. Przy 8 bateriach masz 16 połączeń konektor-blaszka. W
koszyczkach masz 24 ogniwa i po dwa styki (z dość słabymi siłami
docisku) czyli 48 połączeń. Jak w warunkach serwisowych coś ci nie
będzie działać, to będziesz musiał otwierać 8 koszyczków i obracać 24
ogniwa.
--
pozdrawiam
MD
Następne wpisy z tego wątku
- 19.02.15 17:02 Jawi
- 19.02.15 17:10 Zachariasz Dorożyński
- 19.02.15 17:22 Zachariasz Dorożyński
- 19.02.15 17:56 Jawi
- 19.02.15 18:48 t-1
- 19.02.15 20:41 jacek pozniak
- 19.02.15 21:09 Mario
- 20.02.15 09:08 Dariusz K. Ładziak
- 20.02.15 14:38 Zachariasz Dorożyński
- 22.02.15 14:12 badworm
- 22.02.15 16:25 Zachariasz Dorożyński
- 26.04.15 02:05 Kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-14 Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-14 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-02-14 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-14 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-02-14 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=