-
Data: 2015-02-19 16:51:35
Temat: Re: Jak polutować baterię
Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2015-02-19 o 15:57, Zachariasz Dorożyński pisze:
> W dniu czwartek, 19 lutego 2015 15:41:07 UTC+1 użytkownik Mario napisał:
>> W dniu 2015-02-19 o 13:38, Zachariasz Dorożyński pisze:
>>> W dniu czwartek, 19 lutego 2015 13:03:49 UTC+1 użytkownik Mario napisał:
>>>> W dniu 2015-02-19 o 11:10, jacek pozniak pisze:
>>>>>
>>>>>> Ale kombinujecie. Na chu... lutować? Wtyki samochodowe załatwiają sprawę
>>>>>> i dają się lutować. Kupisz worek za złotówkę w każdym motoryzacyjnym, a
>>>>>> nawet w Realu czy innej Castoramie.
>>>>>>
>>>>>> Waldek
>>>>> A choćby dlatego, że to w terenie pracuje, czasem komuś spadnie walizka
>>>>> serwisowa a jechał na obiekt 40km i nagle nie może uruchomić systemu, i nie
>>>>> wie co jest. A wiadomo; człowiek pracując na obiekcie jest 4x głupszy niż to
>>>>> samo miałby na stole zrobić.
>>>>> Z tego względu jest wskazane aby każdy element był możliwie niezawodny.
>>>>> I stąd to lutowanie.
>>>>
>>>>
>>>> Moim zdaniem bardziej niezawodne jest połączenie konektorami, niż
>>>> lutowanie blaszek zrobionych z materiału który nie chce się lutować.
>>>> Zauważ, że konektorki samochodowe są masowo stosowane w środowisku
>>>> narażonym na wstrząsy i jakoś zdają egzamin :)
>>>>
>>>>
>>>> --
>>>> pozdrawiam
>>>> MD
>>>
>>> Przy konektorkach ważny jest materiał i kształt współpracujących elementów. Jeśli
jest stalowa końcówka baterii to ani materiał ani kształt nie zapewnia niezawodnego
połączenia. Istotą połączenia jest gazoszczelność. Pewno znajdzie się parę osób co
nie uwierzą w gazoszczelność ale to ich problem.
>>>
>>
>> Jak jak z gazoszczelnością między ogniwem a stykami w proponowanym przez
>> ciebie koszyczku? Albo między blaszką baterii 3*R12, a stykami w
>> gnieździe na taką baterię?
>>
>> --
>> pozdrawiam
>> M
>
> Mialeś kiedyś latarkę na baterie? Miałeś. jak długo leży to włączasz i albo nie
świeci albo świeci słabo. A baterie dobre. Wystarczy popukać i zaczyna świecić pełnym
światłem. A w samochodzie założony przez fabrykę konektorek nie sprawia takich
problemów przez kilkanaście a niekiedy sporo ponad 20 lat Oczywiście do czasu aż nie
rozłączysz. Im więcej razy będzie rozłączny tym większe będą z nim problemy. Styk
pomiędzy bateriami nie zapewnia gazoszczelności. A w połączeniu konektorami zapewnia.
Inny przykład. Połączenia owijane. Na oko powinny się pierdolić na potęgę. Ale jak
się owinie drut na kwadratowym pręcie to pręt powcina się w drut. Da to odpowiednią
powierzchnię styku i gazoszczelność. Używa się takich połączeń w centralach
telefonicznych, samolotach, statkach kosmicznych. Popatrz na dobre pojemniki na
baterię. Z jednej strony blaszka wyglądająca jak tarka do ziemniaków na placki. Z
drugiej sprężyna z której w
ystaje kawałek ostrego drutu. Przy wkładaniu bateria ma się zarysować żeby usunąć
warstw niewidocznych okiem tlenków.
>
Mimo że styki zawierają ostrza, aby oczyścić powierzchnie przy wkładaniu
to nie zapewniają utrzymania dobrego styku przez dłuższy czas
użytkowania. Dobrze zauważyłeś ze styki w koszyczkach są niepewne i
trzeba potrząsać. Moim zdaniem najlepiej jest otworzyć pojemnik i
poobracać ogniwami.
Swoim elaboratem nie odpowiedziałeś na moje pytanie. A pytanie brzmiało
jak z gazoszczelnością styków w proponowanym przez ciebie koszyczku. A
dokładniej: czy zastosowanie konektorów do łączenia blaszek baterii
3*R12 będzie mniej czy bardziej niezawodne niż zastosowanie koszyczków
ze stykami o dość wątpliwej jakości połączenia.
W konektorach jest znacznie większa siła na powierzchni styku konektora
z blaszką. Przy 8 bateriach masz 16 połączeń konektor-blaszka. W
koszyczkach masz 24 ogniwa i po dwa styki (z dość słabymi siłami
docisku) czyli 48 połączeń. Jak w warunkach serwisowych coś ci nie
będzie działać, to będziesz musiał otwierać 8 koszyczków i obracać 24
ogniwa.
--
pozdrawiam
MD
Następne wpisy z tego wątku
- 19.02.15 17:02 Jawi
- 19.02.15 17:10 Zachariasz Dorożyński
- 19.02.15 17:22 Zachariasz Dorożyński
- 19.02.15 17:56 Jawi
- 19.02.15 18:48 t-1
- 19.02.15 20:41 jacek pozniak
- 19.02.15 21:09 Mario
- 20.02.15 09:08 Dariusz K. Ładziak
- 20.02.15 14:38 Zachariasz Dorożyński
- 22.02.15 14:12 badworm
- 22.02.15 16:25 Zachariasz Dorożyński
- 26.04.15 02:05 Kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
- rozklejanie obudowy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Dobra zmiana
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=