  • Data: 2016-10-03 13:03:26
    Temat: Re: Ja pie....
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-10-03 o 12:26, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w
    > wiadomości news:57f15215$0$641$65785112@news.neostrada.pl...

    67957#15967957

    > Tak, jak najeżdża(łe)m na modów z elki, tak tutaj nie sposób nie
    > przyznać racji modowi, który i tak wykazał się ogromną powściągliwością,
    > bo od razu wyczytałem, że miał ogromną chęć zjebać gościa, jak święty
    > Michał diabła, ja bym taki święty już nie był. I pomyśleć, że tacy
    > "pytajoncy" (nie poprawiać) nam domy projektują i budują, czy w
    > szpitalach leczą... Albo projektują silniki TDI, które łamią kije, bo
    > się turbina zesrała i puszcza olej. ITD, ITP, ETC... I się przetwornice
    > jarają, czy wybuchają baterie w laptopach, czy telefonach...

    Tak jakoś się składa, że i wśród znajomych czy przyjaciół rodziny, jak i
    w samej rodzinie było trochę przedwojennych inżynierów.
    Piszę było, bo już zostało tylko kilka osób żyjących.
    Można z nimi było porozmawiać (i można z tymi, którzy nie chorują mocno)
    na każdy temat związany z ich dziedziną.
    Przykładowo: daję komuś jakieś jabłko, ten zakłada binkle, partrzy i po
    chwili mówi, co to za odmiana.
    Tu uwaga: "klasycznych" odmian w Polsce jest kilkadziesiąt, z czego
    zostało kilkanaście. Mniej znanych było kilkaset, do tego od lat 60-tych
    przyszło co najmniej kilkadziesiąt nowych. To z reguły nie przeszkadza
    pytanemu wskazać, co to za odmiana (nazwa polska, regionalna i łacińska)
    oraz opowiedzieć o genezie i innych aspektach danej odmiany.
    Z inżynierem technicznym można porozmawiać i o liczeniu wytrzymałości
    przęseł mostu kolejowego, i o liczeniu statycznego jak i dynamicznego
    stopnia sprężania w silniku spalinowym. Ale taki przedwojenny inżynier
    równie dobrze wyliczy energię z wtrysku CR, jak i scałkuje przebieg z
    oscyloskopu.

    Co najważniejsze: nie nusi sięgać do źródeł, ma to w głowie. Owszem, z
    racji wieku czasem się zastanawia, czasem coś zapomni - zwłaszcza, gdzie
    zostawił/zostawiła okulary ;) ale powoli wykona zadanie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam