  • Data: 2016-10-06 22:30:54
    Temat: Re: Ja pie....
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:57f6a236$0$647$65785112@news.neostrada.pl...

    > Spytac juz nie mozesz ?

    Spytać mogę. Odpowiedzi nie dostanę :(. Altzheimer.
    Ile razy zapomni mi się jakieś słowo się zastanawiam, czy mnie też czeka :(

    > Jeszcze jedna zasada byla, przynajmniej dla smigiel - predkosc obwodowa
    > byla wieksza im dalej od osi obrotu, predkosc pary/powietrza wzdluz osi
    > taka sama, wiec kat natarcia musial sie zmieniac wzdluz lopaty.
    Mnie wtedy zadowoliło kilka zdań tłumaczenia, a potem nigdy się nad tym nie
    zastanowiłem - nie moja działka.

    > Ale sam ksztalt profilu to ciekaw jestem skad brali.
    > No coz - byly katalogi przebadanych profili.
    > Potem chyba zaprzegli komputery do obliczen, w latach 70-tych chyba juz
    > mozliwe, ale raczej nie u nas.

    8 lat to ja miałem w 66.

    > Czyzby wczesniej ktos od reki rysowal, a potem sprawdzal co z tego wyszlo
    > ?

    Pojęcia nie mam.

    > A mnie tak czasem interesuje - powiedzmy ze jestem konstruktorem od takich
    > turbin, wpadne na pomysl lepszej lopatki, ktora podnosi sprawnosc o 1% ...
    > i gdzie to przetestowac ?

    U taty w IMPie (Instytucie Maszyn Przepływowych) była taka hala w której coś
    tam sprawdzali. Przejście przez nią (na wysokości 1 piętra) do drugiego
    skrzydła było dla mnie wtedy dużym przeżyciem. Kiedyś widziałem tam (przez
    przezroczysty bok takiej ruropodobnej komory) śrubę okrętową kręcącą się w
    wodzie w obiegu zamkniętym, a w całej hali ogólnie był wtedy taki hałas, że
    nie dało się rozmawiać. A może hałas był kiedy indziej....
    P.G.