  • Data: 2012-03-09 12:46:24
    Temat: Re: Ile warte jest życie
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarek Pudelko" <j...@b...ceti.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jjcp85$28s2$...@a...ceti.pl...

    > A czemu demagogia?

    Bo w taki właśnie celu stosowałeś ten przykład.

    > Tu masz racje, nie przygotowuja sie, ale nie wszyscy nauczyciele prowadza
    > zajecia wuef'u.

    Za to wszyscy mają pensum 18 h.
    Zresztą jak tak dużo czasu im zajmują zajęcia pozaklasowe, to może z ich
    wydajnością jest coś nie tak?
    Ktoś to w ogóle mierzy?
    Względnie sprawdza jakie wyniki osiągają uczniowie uczeni przez danego
    nauczyciela?

    Co w efekcie powinno skutkować pogonieniem ze szkoły najmniej wydajnych?

    Nie musisz odpowiadać, pytanie było retoryczne - karta nauczyciela nie
    pozwala na gonienie do roboty.

    > Zebrania 4 razy w roku, dzien otwarty 4 razy w roku.

    Raz w roku.

    >Dyskoteki sa czesciej niz Ci sie wydaje ;P

    Takie po lekcjach?
    Obstawiam że jeszcze rzadziej.

    > Na prawde staralem sie policzyc uczciwie na podstawie posiadanych danych
    > oraz obserwacji, ktore moge przeprowadzic na codzien w domu.

    Ja również.

    > Co to jest normalna praca?

    8h dziennie, 5 dni w tygodniu, tak stanowi kodeks pracy.

    > Ja na przyklad pracuje moze 100-120h/mc.

    Na całym etacie?

    > demagogie uprawiasz poslugujac sie wlasnie stwierdzeniami "poletatowa",
    > "nie wymagajaca predyspozycji" etc...

    Fakty tak bardzo Cię uwierają?
    100-120 h/m-c to NIE JEST praca na pełen etat, niezależnie od tego jak
    bardzo będziesz tupał, i upierał się, że jest inaczej.

    > Porownywanie do plac w przedsiebiorstwach prywatnych nie ma sensu - to
    > jest sprawa miedzy pracownikiem i pracodawca.

    No i z nauczycielami powinno być tak samo.
    Inaczej zawsze znajdzie się ktoś, komu istnienie takich świętych krów nie
    będzie się podobało.

    > Ja, Cavallino, uwazam, ze nauczyciel powinien otrzymywac netto, za godzine
    > pracy kwote ......

    Uzależnioną od wyników pracy.
    Jeśli pracujesz w najlepszej szkole, a uczeni przez Ciebie uczniowie w 100%
    zdają egzaminy z Twojego przedmiotu na najwyższą ocenę, to powinieneś
    zarabiać kilka razy więcej od abnegata, który produkuje samych niedouczonych
    przyszłych bezrobotnych, co to nie są w stanie zdać żadnego egzaminu, a
    jeszcze chętniej wcale na lekcje nie przychodzi (miałem kilku takich
    nauczycieli, zazwyczaj pozatrudnianych na jakichś dyrektorskich posadach).
    Pewnie warto by to jeszcze zmodyfikować o miejsce w którym się pracuje, tak
    żeby nie byli poszkodowani dobrzy nauczyciele, ale funkcjonujący w mniej
    zdolnych rejonach - warto oceniać faktyczne postępy uczniów uwzględniając
    próg startowy.

    Płacenie każdego po równo wg tabelki, do tego chroniąc delikwenta przez
    gospodarką rynkową - to jest pomysł rodem z głębokiego PRL.
    Nikomu normalnemu z zewnątrz podobać się nie może.